MIQUEL VERA i CARLA GENÍS | Irene Jaume, portaveu de la Plataforma de Suport a Can Vies ha valorat aquest dimecres al Portes Obertes de Sants Montjuïc Ràdio, tota l’actualitat relacionada amb el Centre Social autogestionat de Can Vies.
La portaveu ha fet un repàs a l’origen del problemes legals i urbanístics de Can Vies, que es remunten pràcticament a la seva fundació a finals dels 90, quan un grup de joves van intentar solucionar la manca d’espais per a ells, tot ocupant un espai propietat de TMB.
Durant el programa també s’ha parlat de l’escorcoll que va viure el centre a principis d’aquest any, i ha descartat que cap membre de Can Vies, estigués relacionat amb les agressions que van provocar l’escorcoll del centre.
Respecte a les protestes i manifestacions organitzades per Can Vies demanant seguir en funcionament, Irene Jaume ha criticat els incidents violents que van provocar destrosses a la seu del districte fa unes setmanes, i que segons va assegurar el Regidor, Jordi Martí, pugen fins a 20.000.
La portaveu ha recordat que les dos accions reivindicatives que es van realitzar i organitzar des de la plataforma van ser l’encerclament a la seu del districte, i la “instanciada”, quan més d’un centenar de veïns van entregar instancies a l’administració del districte, exigint que el CSA no es tanqués.
Finalment, Irene Jaume ha recordat el compromís per millorar la insonorització del Centre, per tal d’evitar les queixes d’alguns veïns, que es queixaven de la contaminació acústica generada pel centre.
Durant la segona part del programa hem analitzat la qüestió del transport públic al barri de la Marina de la mà de Xavi Glez i Ester Pérez, membres de l’Assemblea la Marina Zona Franca. I és que des de fa uns mesos que aquesta plataforma es va posar en marxa per posar punt i final a una situació que ja fa més trenta anys que dura: la falta del metro.
Per això, des de l’Assemblea es convida a tots els veïns a sortir cada setmana al carrer per reivindicar un dret que tenen tots els barris de Barcelona. I és que segons afirmen els seus membres, “el tema del metro no és una qüestió econòmica com ens volen fer creure, sinó una raó de prioritat i ara mateix nosaltres no en som cap”.
Aquesta situació s’ha vist agreujada en aquests últims mesos amb l’entrada de la nova xarxa ortogonal. “Amb la segona fase ens aconseguiran treure la línia 9, un bus històric pel barri, i així es farà amb altres línies amb les posteriors fases que ens queden”. No obstant, la pròpia Assemblea dóna un vot de confiança al regidor: “esperem que finalment ens escolti i reculli les nostres peticions”.