La proposta de Barcelona Comerç i Vitrines d’Europe fa realitat la Capitalitat del Comerç de Proximitat

El Parlament Europeu ha aprovat la proposta presentada per Barcelona Comerç i Vitrines d’Europe que contribuirà a assegurar la supervivència d’un model de ciutat europea amb barris revitalitzats capaços de preservar la nostra forma de viure i allunyar-nos de la desertització comercial que amenaça no només la identitat de les ciutats d’Europa, sinó la cohesió social entre els veïns i veïnes del territori i un estil de vida més sostenible.

La Capitalitat dota a més, al comerç de proximitat d’entitat i identitat pròpia davant les administracions europees.

És un moment històric per al comerç local europeu. Amb l’aprovació de la Capitalitat Europea del Comerç de Proximitat ens hem fet d’una eina operativa molt potent que servirà per preservar i impulsar el patrimoni comú de ciutats multicèntriques a Europa, un model social i model de ciutat que permet unes formes de vida més humanitzades i sostenibles, les ciutats dels 15 minuts que asseguren que els seus habitants tinguin tots els serveis bàsics a prop, i en les que el comerç de proximitat juga un paper protagonista com a eix vertebrador”, va explicar Salva Vendrell, president de Barcelona Comerç, que va seguir en directe la votació des d’Estrasburg, acompanyat de diversos presidents i presidentes dels eixos comercials de proximitat de Barcelona, una delegació de Vitrines d’Europe, la regidora de comerç de l’Ajuntament de Barcelona, Montserrat Ballarín.

Incentius i implicacions pressupostàries europees per al comerç de proximitat

L’informe de la Capitalitat Europea del Comerç de Proximitat recull la petició, expressa, del Parlament a la Comissió Europea perquè aquest presenti propostes concretes sobre recursos i implicacions pressupostàries que contribueixin directament als reptes als quals s’enfronta el sector detallista local.

També insta a la Comissió a donar suport i que ajudi activament a l’ecosistema del petit comerç per alleugerir les càrregues administratives relacionades amb la seva activitat, i que potenciï, encara més, la promoció del comerç local amb l’objectiu de reforçar la dimensió urbana de la política de cohesió, ja que és un sector clau per a les economies locals i regionals.

Així mateix, l’Eurocambra demana a la Comissió i als estats membres garantir la viabilitat del sector en un moment especialment complex i els esperona a posar en marxa l’ajuda addicional i els fons necessaris per a la supervivència del comerç al detall a la UE; subratllant que la crisi actual de l’oferta, així com els augments de preus, estan afectant de manera més intensa a aquests comerciants.

Finalment i entre altres indicacions dirigides a fomentar els propòsits de la Capitalitat Europea del Comerç de Proximitat, el Parlament Europeu anima als estats membres a promoure incentius fiscals per als petits comerciants que decideixen instal·lar-se en zones poc poblades per utilitzar aquesta eina per combatre el repte demogràfic de la UE.

Barcelona presentarà la candidatura per ser la primera Capital Europea del comerç de Proximitat

FES UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.