Els veïns i veïnes de la Marina demanen una neteja més efectiva als seus carrers

Neteja La Marina web
Contenidors del Carrer Mineria.

El passat 8 de juny va tenir lloc el Consell de barri de la Marina de Port i la Marina del Prat Vermell, una cita especial, ja que per primer cop des de la pandèmia va celebrar-se de manera semipresencial a la sala Pepita Casanellas. L’acte va inaugurar-se amb un petit resum del regidor del Districte, Marc Serra, qui va repassar la tendència a la baixa de la incidència del virus al barri, la Festa Major de la Marina i les seves activitats, les quals les pots consultar al següent enllaç.

Després de la intervenció del Marc Serra, la cita va desgranar els temes principals de l’ordre del dia: La presentació del Centre d’Atenció Integral de Can Ferrero; El projecte de millora de la neteja urbana i el projecte Vila Veïna. Tots tres van tenir la seva importància al llarg de la tarda, però en el qual es va posar més èmfasi fou al tema de la neteja del barri, una qüestió recurrent en totes les trobades veïnals.

Pla de neteja del barri, un projecte molt desitjat pels veïns i veïnes de la Marina

Els ciutadans i ciutadanes d’aquesta zona de la ciutat ja fa molt de temps que es queixen del que consideren una ineficient neteja dels carrers, parcs i equipaments. Creuen que les diferents mesures portades a terme per l’Ajuntament no han estat prou efectives, i que és un problema que continua. Una visió compartida entre els diferents barris de la Marina.

Per això, l’Ajuntament vol promoure un Pla de Neteja del barri, mesura que ja s’ha portat a terme en altres zones de la ciutat, per tal de millorar la situació. En aquest sentit, el Consell de barri va comptar amb la participació de Cristòbal Martínez, responsable de la direcció de neteja i recollida de residus de la Barcelona Oest (Sarrià, les Corts i Sants Montjuïc).

El responsable va exposar que l’objectiu d’aquest Pla és reunir els veïns i veïnes per plantejar la millora de la neteja de manera conjunta, col·laborativa i participativa. De fet, el que es pretén és que aquestes cites estiguin obertes a tothom, i que puguin participar tant entitats com representants polítics, veïns i veïnes, representants de la contracta de neteja i fins i tot integrants de Parcs i Jardins o altres empreses de manteniment.

La idea és organitzar reunions, unes tres o quatre en tota la zona, per recollir impressions concretes, siguin puntuals o de més envergadura, perquè es pugui fer un seguiment concret a totes les queixes i preocupacions. A partir del que resulti de les reunions amb el veïnat es farà un estudi i es prepararan les línies d’actuació per donar respostes “efectives”.

Es demana que les reunions siguin efectives

El gran dubte per part dels veïns i veïnes del barri és si aquest seguiment de la neteja que ara proposa l’Ajuntament respon a un tràmit burocràtic o si pel contrari, per fi esdevindrà en l’atenció a la recurrent reclamació veïnal de millorar aquest servei. Recordem que, fa un parell d’anys, els serveis de neteja també es van reunir amb el veïnat a la Casa del Rellotge per fer un recorregut conjunt pels carrers, assenyalant les incidències més importants. Abdó Florencio de la Coordinadora de veïns i Comerciants, informa que el recorregut es va realitzar conjuntament amb els responsables municipals, però tampoc va resultar en cap actuació posterior.

Al Consell, van intervenir veïns i veïnes de diferents barris de la Marina per explicar casos concrets. Per exemple, l’Ana Maria, d’Estrelles Altres va queixar-se de la brutícia que deixen els coloms al voltant dels blocs del barri. En aquest mateix sentit, la Rosalia, presidenta de l’associació de veïns i veïnes de Can Clos va coincidir en la queixa, afegint també troben excrements d’aus als bancs, que impedeix asseure’s als veïns i veïnes.

Al Consell, però, també va haver-hi reflexions sobre l’incivisme i la manca d’educació. “Cal incidir-hi, per aconseguir l’objectiu de carrers nets i entorn acurat”. Però també coincideixen en el fet que això no pot usar-se d’excusa. “Si els coloms nien i fan les seves necessitats al mobiliari públic és un tema de deixadesa, de què no hi ha neteja”. La Rosalia reclama que al carrer marbre el servei de neteja gairebé no passa, i que al pas de la plaça del Mig hi ha brossa i orins i els infants han de passar-hi cada dia per anar a l’escola.

“El servei de neteja no pot ser desigual als barris de Barcelona”

El Ventura, veí dels Jardins de la Mediterrània va tornar a reclamar una millor intervenció dels serveis de neteja a la zona. En aquest indret, des de fa molt de temps persisteix la denúncia d’incivisme per la brutícia i sobretot el soroll. Tot i que els jardins s’han remodelat de nou, dignificant l’espai, s’ha intentat obrir-lo al conjunt del veïnat per convertir-lo en un lloc més familiar, encara està per veure’s si finalment la intervenció aconsegueix revertir la sensació de malestar general que tenen els veïns i part dels comerciants de la zona.

1 COMENTARI

FES UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.