Busos de La Marina. Quedarem desconnectats sense el 37

L’autobús és un mitjà de transport vital per als nostres barris, ja que som un dels darrers territoris de la ciutat sense metro i alhora tenim una greu carència de serveis i equipaments de salut, transport i oci que ens obliguen a “anar a Barcelona” molt sovint. albion gold Per aquest motiu, l’anunci de l’eliminació del bus nº 37 ha encès totes les alarmes a La Marina perquè podria afectar seriosament la nostra mobilitat en transport públic.

Actualment els busos que donen servei als barris de La Marina són el 13, el 23, el 37, el 79, el 109, l’H16, l’L16 i el V3, a més del bus de barri 125 i el servei nocturn N1. albion silver Si ens centrem només en aquells que connecten els nostres barris amb l’exterior en horari diürn, són un total de 8 línies, 7 si no comptem el 37.

D’aquestes línies, algunes com la 109, l’H16 i la V3 són les més troncals, ja que donen servei a moltes zones del barri recorrent el Passeig de la Zona Franca de punta a punta i tenen una major freqüència de pas (una mitjana de 8 minuts l’H16 i el V3 i de 14’ el 109). cheap albion silver Aquestes línies enllacen els nostres barris amb alguns punts clau de la ciutat com Mercabarna (en 36 minuts), plaça Catalunya (en 35’), l’estació de Sants (en 31’), plaça Maria Cristina (en 27’) o plaça Espanya (en 17’). Es podria dir que la connexió de les zones més poblades de La Marina amb els eixos de la Ronda del Mig fins a Sarrià o de la Gran Via fins a Catalunya són prou correctes gràcies a aquestes línies.

Les línies 13, 79 i L16 tenen una freqüència de pas més espaiada (entre els 20’ de mitjana de l’L16 i els 35’ del 13) o donen servei a zones més perifèriques de La Marina i són menys conegudes pels veïns de la resta del barri. L’L16 surt de les Estrelles Altes i recorre de punta a punta tot L’Hospitalet fins a Pubilla Cases. buy albion gold El 79 passa pel carrer Alumini i Carretera del Prat en el seu recorregut entre el centre de L’Hospitalet i plaça Espanya. cheap albion gold El 13, per la seva part, mereix una menció especial, ja que és l’única línia que dona servei a zones especialment aïllades com Can Clos o el Polvorí i que, amb l’eliminació del 37, serà l’única que portarà al centre mèdic de Manso. buy albion gold Pel que fa al 23, és un cas especial perquè en el seu recorregut entre el Parc Logístic i Espanya, fa molt poques parades al barri (c. cheap albion gold Foc) i és més aviat un servei de connexió entre Barcelona i el polígon de la Zona Franca.

Amb la supressió del 37, el principal desavantatge per als nostres barris serà deixar de tenir connexió directa amb el nostre hospital públic de referència, el Clínic. A més, es reduirà significativament el transport cap a zones com el polígon de la Zona Franca o Sant Antoni (on hi ha el CAP Manso). buy albion silver La lectura social d’aquest fet, en un barri amb problemes d’ocupació i sense centres hospitalaris amb atenció d’emergències, és clarament negativa.

Per últim, entre els barris de La Marina hi ha diferències entre la cobertura amb transport públic: les zones més properes a la Gran Via gaudeixen de les múltiples línies d’autobús que hi passen (a més de les ja mencionades) i tenen accés a la xarxa de metro a través de les estacions de FGC d’Ildefons Cerdà i Magòria-La Campana.

1 COMENTARI

  1. No oblidem que els centres de reabilitación dependents de la Seguretat Social on van pràcticament el 100% de les persones operades del barri així com de gent gran amb anomalies funcionals, també estan ubicabos el el Clinic o als carrers Manso i Calàbria.

FES UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.