Barcelona vol reduir l’impacte publicitari a la via pública

L’Ajuntament de Barcelona proposa reduir un 20% els impactes publicitaris a la via pública i un 14% el nombre de suports. Així ho contempla el plec de clàusules reguladores per a la concessió de la conservació, subministrament, instal•lació i explotació publicitària de determinats elements de mobiliari urbà a la ciutat que s’ha aprovat avui inicialment a la comissió d’Economia i Hisenda. Ara la proposta haurà de sotmetre’s a un període d’informació pública abans de ser aprovada de manera definitiva.

Els principals objectius de la nova proposta són:

  1. Mantenir un cànon raonable fix durant la vigència del contracte.
  2. Disminuir l’impacte publicitari a la via pública.
  3. Reduir la durada del contracte.
  4. Garantir el manteniment i reposició del mobiliari urbà de qualsevol tipus que necessiti TMB per la seva programació.

El concurs proposa reduir un 14% el nombre de suports i un 20% els impactes publicitaris a la via pública. A la ciutat hi ha actualment 2.194 suports publicitaris, incloent marquesines de bus, panells a les boques del metro, lavabos o panells aïllats. Es proposa deixar-ne 1884.

La imatge és del fotògraf Carles Ribas (El País)

FES UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here