La Pedrera esdevindrà, el pròxim 21 de novembre a partir de les 9.30h, el punt de trobada internacional del periodisme de proximitat. La Sala Auditori acollirà a més de 250 editors, periodistes, dircoms, experts en publicitat, professors universitaris i altres professionals vinculats amb els mitjans de proximitat, impresos i digitals.
Experts internacionals i nacionals exposaran els nous avenços en el sector i com fer-ne front als reptes de futur. Damian Radclliffe, analista digital i Lars Rosenblad, periodista i director general i cofundador de Morgan Digital, ens explicaran la situació de la premsa local als EUA i als països nòrdics respectivament. Ismael Nafría, periodista durant 8 anys del grup Godó i consultor especialitzat en mitjans digitals, ens donarà a conèixer les “Lliçons del The New York Times per a la premsa de proximitat” després d’haver passat un any als Estats Units estudiant el seu model de negoci.
Les tendències i la innovació digital continuen sent dos dels grans reptes del periodisme de proximitat que tractaran: Rosalía Lloret, directora de Relacions Internacionals de la Online Publishers Association Europe i assessora independent d’estratègia i transformació digital a Espanya i LATAM; Genís Roca, consultor de negoci amb focus en resultats i canvi digital; Sílvia Majó-Vázquez, investigadora de la Universitat d’Oxford; i Pepe Cerezo, expert en noves tecnologies i la transformació digital, que parlarà de “Publicitat programàtica, una oportunitat per als mitjans”.
El nou periodisme també tindrà cabuda a la jornada, Eva Domínguez, experta en periodisme immersiu, abordarà “Els reptes d’informar amb realitat augmentada, el projecte NUSHU”, on podrem veure exemples de la seva aplicació. I el món de les universitats analitzarà cap on està evolucionant el periodisme teòric de la mà de la Dra. Carmina Crusafon (UAB), el Dr. Andreu Casero (UJI) i el Dr. Lluís Costa (UdG).
A la Jornada assistirà la Sra. Mercè Conesa, presidenta de la Diputació de Barcelona, la Sra. Águeda Bañón, Cap de Comunicació de l’Ajuntament de Barcelona, el Sr. Ramon Grau i Soldevila, president de l’AMIC i un representant de la Generalitat de Catalunya.
Aquesta trobada internacional, que organitza l’Associació de Mitjans d’Informació Comunicació (AMIC), formada per 295 mitjans associats, és un esdeveniment professional que converteix, per sisena vegada, la ciutat de Barcelona en una veritable capital de la premsa i dels mitjans digitals de proximitat.