La darrera incorporació del mitjà digital lliureimillor.cat ha fet que l’AMIC arribi als 250 associats, dels quals 138 són digitals i 112 són paper. D’aquesta manera l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació es consolida com a líder en el sector perseguint així el seu objectiu de convertir-se en l’associació representativa amb capacitat de generar serveis i utilitats a les empreses editores de mitjans.
Durant el darrer trimestre s’han incorporat a l’Associació 26 mitjans (14 digitals i 12 en paper). Pel que fa als mitjans digitals 6 són territorials: aguaita.cat, Mollerussa.tv, Tàrrega.tv, elperiodic.ad, elcargol.com i lamanyana.cat; i 8 són temàtics: catalunyareligió.cat, weloba.cat, festadirecte.cat, latornada.cat,vidactiva.cat, geopolítica.cat, tasta.cat i lliureimillor.cat. Mentre que les noves capçaleres es divideixen en 9 publicacions gratuïtes: Notícies del Matarranya, Anoia Diari, Viu a Fons Reus, D’aquí, La Fura, SantCugat Magazine, AnoiaMagazín, Se7accents i Tasta.cat; i 3 diaris de pagament: La Mañana, Periòdic d’Andorra i Diari de Terrassa.
El 58% dels mitjans associats (144) ja estan certificats amb el control d’OJD/PGD i OJDInteractiva
Un altre dels objectius en que treballa la junta encapçalada pel president, Ramon Grau, és la professionalització dels mitjans que en formen part. Un bon exemple és l’acord que s’ha arribat amb OJD/PGD per a fomentar el control de la tirada i difusió de les publicacions en paper. Fruit d’aquest acord, que compta amb unes condicions molt avantatjoses per als mitjans associats, es preveu que una vintena de publicacions associades s’incorporin properament al control d’OJD/PGD i així ampliïn de manera substancial el “Llistat de mitjans impresos en català”. A més a més, gaudir del control permet millorar els ajuts als mitjans editats en català. A dia d’avui d’entre els 250 mitjans associats, 144 s’auditen: 68 capçaleres ho estan amb OJD/PGD i 76 mitjans digitals compten amb el control d’OJD interactiva.
En total, els mitjans en paper que formen part de l’AMIC sumen una audiència de més d’1.448.000 lectors, mentre que els digitals acumulen més de 7.783.000 usuaris únics.