Vaga dels vigilants del metro de Barcelona

Aquesta vaga indefinida va estar convocada arran de l’agressió a un company

El sindicat de seguretat i serveis de Catalunya, ADN Sindical, amb el suport de Comissions Obreres, han convocat una vaga indefinida a conseqüència de l’agressió a un vigilant de seguretat a l’estació de metro del Poblenou, de l’L4. Els fets es van produir la nit del passat dissabte 18 de gener, quan tres agents de seguretat van intervenir en una baralla d’un grup de joves a l’interior del vagó. Els agents van fer baixar als nois a l’andana, moment en el qual un d’ells, de 19 anys, va propinar un cop de puny molt fort a un dels vigilants amb la mà en la qual duia un anell. El ferit va ser traslladat i intervingut d’urgència a l’Hospital de Sant Pau, però no es va poder fer res per salvar l’ull, segons informen les fonts sindicals.

L’agressor va ser detingut pels Mossos d’Esquadra per un presumpte delicte de lesions, tot i que ja ha sortit en llibertat condicional a l’espera de la celebració del judici.

El col·lectiu, mitjançant ADN Sindical, ha expressat que se sent “desprotegit i indefens” davant un increment de les agressions, motiu pel qual reclamen millores en els mecanismes de seguretat, com ara patrullar en parella o dur càmeres personals, així com més eines i una millora de les condicions laborals. Tant és així, que el dissabte 25 de gener, just una setmana després d’aquest episodi a l’estació del Poblenou, un altre vigilant va ser agredit al metro de Glòries, de l’L1, després de cridar l’atenció a dos passatgers per accedir sense bitllet, la qual cosa va provocar que reaccionessin de manera violenta, agredint-lo i etzibant-li puntades de peu.

En un principi, la vaga estava convocada a partir de la mitjanit del 26 de gener. Sigui com sigui, CCOO va anunciar el dimecres 22 de gener que acceptava de manera temporal la proposta de la Generalitat de Catalunya per evitar l’aturada. El sindicat ha comunicat a través dels seus canals de difusió que l’oferta havia de ser aprovada primer pels treballadors i que, en cas que fos així, la vaga s’ajornaria fins al 31 de març.

Entre altres, l’oferiment inclou l’establiment d’un pagament de 50 € mensuals per a tots els treballadors de Metro de Barcelona, a compte del complement personal transitori (CPT) existent o que es pugui pactar en el futur, una reunió immediata del Comitè de Seguretat i Salut, per atendre i revisar tots els serveis prestant especial atenció a les mesures de prevenció de riscos laborals, a més a més d’un calendari de reunions quinzenals per a continuar negociant les condicions.

En el mateix comunicat, CCOO advertia que no consideraven aquesta proposta “un punt final, sinó una parada en el camí”.

FES UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.