Entrada i sortida acompanyada a educació infantil

Cada matí els espais de l’escola Can Clos prenen vida i els més petits de l’escola inicien el seu dia amb l’acompanyament d’un familiar al seu espai d’aula. Aquesta és una novetat que s’ha iniciat aquest curs i consisteix en què un familiar acompanya a l’infant fins a l’aula, però aquesta entrada acompanyada no és només això, és una estona que comparteixen l’infant i l’adult dins de l’espai de l’aula.

Què fem en aquesta estona del matí? L’adult des de la distància observa com l’infant de manera cada vegada més autònoma guarda i col·loca les seves pertinences com ara la motxilla, l’abric, la carmanyola i l’ampolla d’aigua dins de la seva capsa.

Després, a l’espai de l’aula, els infants es troben diferents propostes a realitzar que l’equip educatiu prepara cada matí i l’adult els acompanya en les propostes. De manera que infant i adult gaudeixen d’una estona compartida a primera hora del matí.

I a l’acabar el dia a l’escola? A l’hora de la sortida, les famílies tornen a l’espai de l’aula per retrobar-se amb l’infant. L’infant espera la rebuda de l’adult i comparteixen el moment de la sortida de l’aula.

Quin és l’objectiu d’aquesta entrada i sortida acompanyada? L’objectiu és que l’infant senti l’espai d’aula com un entorn segur i que la separació amb l’adult sigui el més natural possible. L’adult juga un paper molt important perquè ha de recolzar a l’infant des de la distància, ha d’animar-lo a jugar o realitzar propostes i sobretot ha de fer-li coneixedor que marxa i acomiadar-se de l’infant abans de sortir de l’espai d’aula.

Aquest acompanyament tant a l’entrada com a la sortida dels infants d’Educació Infantil ha afavorit a què l’infant se senti més segur i més tranquil a l’espai i promou que l’adult i l’infant comparteixin una estona conjuntament a l’iniciar el dia a l’escola.

FES UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.