L’Ajuntament de Barcelona, a través de Bagursa, ha iniciat les obres d’urbanització del carrer d’Ulldecona, entre el Passeig de la Zona Franca i el carrer de nova obertura anomenat de “Cal Cisó, al nou barri de La Marina del Prat Vermell. L’actuació, que té un cost de 3,3 M € i una durada aproximada de 10 mesos, arribarà fins al carrer d’Ascó i els carrers Pontils i Sovelles, entre els carrers d’Ulldecona i d’Arnes.
La remodelació dóna continuïtat a la fase d’obres finalitzada a la primavera d’aquest mateix any, a l’anomenat ‘sector 10’ (àrea delimitada pels carrers d’Ulldecona, Motors, i el Passeig de la Zona Franca) i que constitueixen un pas mes en la construcció de La Marina del Prat Vermell, un barri amb una superfície de 80 hectàrees de terreny (unes 40 illes de l’Eixample) i un potencial de 30.000 habitants. En total s’urbanitzarà una àrea de 14.859 m2, seguint els criteris marcats pel Pla Especial d’Infraestructures del barri de La Marina i de la Zona Franca.
Les obres proposen carrers ‘pacificats’, amb espais verds integrats, i sistemes innovadors de gestió i aprofitament de recursos naturals.
Vista del carrer Ulldecona, amb la remodelació (Ajuntament de Barcelona).
Més espai per als vianants i més verd
El carrer d’Ulldecona, serà d’ús prioritari per als vianants, amb dues voreres laterals de 5 metres d’ample i un parterre central de 10 metres d’amplada interromput per placetes pavimentades, per tal de facilitar la comunicació i l’encreuament del carrer als vianants. A més, s’instal·laran totes les xarxes de servei (electricitat, gas, clavegueram, telecomunicacions, aigua).
Però la zona d’enjardinament no es limita a la presència d’arbres i parterres, sinó que es proposa com un entramat verd i continu, creant volums amb espècies arbustives, amb diferents mides i tipus d’arbres, buscant cromatisme, i olors diferents.
Vista del carrer Pontils, amb la remodelació (Ajuntament de Barcelona).
Nous paviments i elements smart
Es combinaran paviemnts durs i tous, permetent el reg per infiltració de les aigües, amb l’important estalvi energètic que això comporta. A més, s’hi col·locaran bancs, papereres, pilones, aparcaments per a bicicletes, fonts, i bàculs d’enllumenat LED, WiFi municipal i sensors de contaminació acústica i atmosfèrica.
Fotografia principal: Vista del carrer Ulldecona, amb la remodelació (Ajuntament de Barcelona).