El tancament de la planta de la Nissan a la Zona Franca va ser un esdeveniment traumàtic que va ocórrer aviat farà quatre anys. En concret, el maig de 2020, l’empresa japonesa va fer oficial la seva marxa, que s’acabaria produint el 31 de desembre d’aquell mateix any.
Aquesta situació va afectar prop de tres mil treballadors que es van quedar sense feina pràcticament d’un dia per l’altre. Quaranta anys de producció a les plantes de Barcelona que van tenir el seu punt final en aquell mateix instant.
Aviat, però, tornarà la vida i l’activitat a l’antic recinte industrial. La planta que ocupava Nissan serà propietat de l’empresa xinesa Chery, que juntament amb Ebro – Ev Motors, acoblaran i posteriorment fabricaran cotxes elèctrics, mitjançant la seva marca Omoda. Segons diverses previsions, l’empresa començarà a produir els seus vehicles a finals d’aquest any, arribant a les 50.000 unitats fabricades anualment. Però, l’ambició de les empreses va més enllà, i s’han fixat l’objectiu de fabricar 150.000 vehicles a l’any a Barcelona pel 2029, en un acord establert entre les dues parts.
Una notícia positiva pel barri i per la ciutat, però sobretot per als prop dels 600 antics i antigues treballadores de la Nissan que encara no han estat reubicades. Gràcies a un acord que van signar en el seu moment el Govern Espanyol, la Generalitat, el Consorci de la Zona Franca, Nissan i els sindicats dels treballadors, els antics empleats estan percebent a hores d’ara un sou d’uns 1.500 € i seguint cursos de formació, amb la finalitat de ser incorporats a la plantilla de Chery, que podria arribar a xifres properes al miler de persones.