El pla d’edificació de Can Farrero crea tensió al Consell de Barri

Rafel Vidal

L’edificació als jardins de Can Farrero i els busos del barri han estat els principals temes de debat en el Consell de Barri de La Marina, celebrat el 29 de novembre a les 19 h, a la Sala Pepita Casanellas.

Esther Pérez, consellera del barri La Marina, va ser l’encarregada d’explicar amb documentació el projecte d’edificació de Can Farrero, quins acords s’havien signat en anteriors governs i com s’havia arribat a la situació actual. Va esdevenir un moment tens, perquè els veïns que no volen que s’edifiquin els jardins van començar a protestar argumentant que “els veïns no havien estat informats de tots aquests acords”, i va dificultar el seguiment amb normalitat de la sessió. Tot i això, la consellera va acabar d’explicar els plans i es va obrir un torn de paraula, on es va arribar a una conclusió: “volem els equipaments planejats, però no a Can Farrero”.

El problema dels busos

L’altre tema important del consell va ser els busos del barri. La consellera Pérez va valorar d’una forma positiva l’arribada de nous carrils busos, tot i que es va queixar de l’incivisme dels veïns que deixen els cotxes aparcats en els carrils, ja que molesten i dificulten el recorregut dels busos.

També, a partir de les múltiples queixes per la mida dels cotxes de la línia 109, va informar que canviaran els busos estàndards pels articulats i que, a més a més, revisaran els horaris, ja que passa poc per l’afluència que té en hores punta. Pel que fa a la línia de bus 13, va concretar que s’ha acordat un nou horari i que hi haurà 23 cotxes més, tot i que encara estan esperant-los. No obstant això, un veí va replicar aquest comentari a la consellera dient que l’espera no és una justificació, ja que es podrien haver agafat els cotxes de la línia 37, recentment eliminat de la xarxa de busos.

En relació, es va parlar de la nova parada de Bicing, al carrer Alts Forns. Els veïns van mostrar rebuig cap a aquesta estació, argumentant que està mal ubicada pel trànsit i oferint el carrer Mare de Déu de Port com a solució. A més, es va proposar crear més parades de Bicing al barri, justificant que no totes les zones de La Marina tenen una estació a prop.

Neteja i contaminació al barri

Els contenidors a les voreres també va ser un tema polèmic. Els veïns es van queixar que els contenidors haurien d’estar a la calçada, ja que és més sanitari i no dificulta el pas a les persones que van caminant per la vorera.

Una altra veïna es va queixar de la contaminació acústica que pateix el barri, concretament a la zona del carrer Motors. Va remarcar que, per culpa del soroll dels cotxes i camions, pateix problemes d’oïda. E. Pérez va explicar que està en marxa un projecte per arreglar el carrer Motors, però no sap ben bé de quina manera incidirà en el trànsit i el soroll, per tant, que no sabem si hi haurà solució.

Pots escoltar el Consell de Barri de la Marina de Port i la Marina del Prat Vermell aquí.

FES UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.