EVA ALBIOL|
A punt d’assolir els 20 anys d’història i amb un equip de redactors renovat, LA MARINA es planteja com a prioritat potenciar l’esperit dels seus orígens fundacionals: treballar en l’àmbit de la comunicació de proximitat. Per aquest motiu, el passat 5 d’octubre l’equip de redacció de LA MARINA, format per un total de 12 persones ( tots ells estudiants entre 19 i 25 anys) es va reunir per comentar els principals reptes i objectius en aquesta nova etapa.
Quant a les prioritats establertes en aquesta reunió es va considerar que el més destacat és seguir treballant perquè l’actualitat dels barris de la Marina continuï sent l’eix central al voltant del qual girin totes les seccions de la publicació, en complicitat amb totes les entitats del territori. I perquè això sigui possible, cal tenir present la nova realitat sociocultural de la Marina i per tant oferir continguts interessants per a aquests nous lectors. Són molts reptes i és cert que el moment es complicat, però és precisament en temps de crisi quan cal ser més professionals i creatius que mai. Així, LA MARINA treballa per consolidar un equip de coordinació i redacció i, alhora ampliar el número de col·laboradors perquè amb la suma d’esforços, capacitats, voluntat i aportacions enriqueixin la publicació.
Reptes assolits
Igualment, era molt urgent dur a terme una reorientació i renovació de l’espai web. Així, des de fa alguns mesos LA MARINA compta amb una nova pàgina web ( www.lamarindigital.cat) on els usuaris poden consultar a l’instant les noticies dels nostres barris i totes les edicions de la publicació. En aquesta reorientació, calia tenir en compte l’entorn multimèdia en què es mouen tots els mitjans de comunicació i definir la presència de la publicació a les xarxes socials (www.facebook.com/diarilamarina) per tal de potenciar el contacte directe amb els seus lectors.