Text: Montserrat Pou i Jiménez
El dia 11 de juliol de 2019 la meva filla de 15 anys es va comprar unes vambes Nike a la botiga SJD Sports, situada al Gran Via 2, per un valor de 115 euros. El seu preu inicial era de 150 euros i estaven de rebaixes. Per a la nostra sorpresa, només un mes després, la cambra d’aire d’una de les vambes acabades d’estrenar se li va punxar.
Realitzada la reclamació ens van avisar que un perit l’hauria d’avaluar i que ens contactarien. Una setmana després, rebem la trucada que ens notificava, això sí de manera molt educada, que no teníem dret al recanvi del producte ja que les vambes s’havien punxat perquè “havíem caminant per llocs incorrectes”!, que resulta que estaven dissenyades per a anar, “per llocs comercials, per exemple”.
Em presento a la botiga per respondre en persona que haurien de posar-los un GPS per a saber per on anar i que no es punxessin. Resposta: “són com uns matalassos de platja inflables”. Vaja! És a dir que amb les vambes no es camina, sinó que es neda!, no hi havia recanvi i que si no em semblava bé que em queixés via Mail. Em va semblar una falta de respecte.
A la casa Nike, recordar-li que les vambes s’utilitzen per a caminar i no per a levitar ni nedar, més si et costen 115 euros. La quantitat per a ells no significa res, però a la meva filla li han suposat mesos d’esforç d’estalvi. Però a tot això, qui li canvia les vambes a la meva filla, la casa Nike o SDJ Sports?
Reclamo una resposta i una compensació per a la meva filla, és a dir, unes vambes noves, siguin per a nedar, levitar o caminar pels centres Comercials.