L’estació Zona Franca de la L10 Sud a prop d’obrir les seves portes

Redacció : Vanesa Alemán; Fotografia: Andrea Bello

La línia de metro L10 Sud va incorporant de mica en mica noves estacions al seu recorregut. Actualment, ja en té sis entre Collblanc i Foc, que uneixen l’Hospitalet de Llobregat i Barcelona. Pròximament, els combois faran dues aturades més: a Ciutat de la Justícia, situada entre la recent inaugurada estació Provençana i Foneria, i a Zona Franca, on acabarà la línia.

El passat divendres, dia 15 de novembre, el conseller de territori i sostenibilitat, Damià Calvet, va visitar la parada de Zona Franca on va presentar l’estat de les obres de la nova estació que, malgrat “haver tingut un cost important d’uns 40 milions d’euros”, encara no es pot posar en marxa perquè “falten algunes instal·lacions i acabar de fer els accessos a l’estació”.

Està previst que les obres de l’estació Zona Franca finalitzin pròximament. Encara no hi ha data fixada per la inauguració però sí que es preveu que l’acte sigui durant el primer trimestre de l’any 2020. Tot i això, abans que acabi el mes de novembre, s’espera que l’estació Ciutat de la Justícia ja estigui operativa, tal com va indicar el conseller. D’aquesta forma, la línia L10 sud ja comptarà amb un total de set estacions abans que finalitzi l’any 2019. 

Pel que fa a les instal·lacions de l’estació de Zona Franca, la parada serà diferent de tota la resta perquè no és subterrània, sinó que està feta en viaducte amb les vies elevades sobre  el nivell del terra, en superfície. Tot i que és el primer cop que es construeix una estació d’aquestes característiques a la xarxa de metro de Barcelona, no serà l’última: les pròximes tres estacions al carrer A de la Zona Franca també ho seran d’aquesta mateixa forma.

La construcció d’aquesta estació és un fet important ja que s’espera que l’L10 Sud doni cobertura a una part de Barcelona que encara no tenia xarxa de metro. Aquesta realitat era una reclamació per part dels treballadors de les empreses pròximes des de feia temps a causa que no podien arribar als seus llocs de treball en metro. Per aquesta raó, s’espera que una mitjana de 3.600 viatgers al dia la utilitzin. El conseller va destacar que “gràcies a aquesta inauguració, s’estalviaran aproximadament 256 tones de CO2” tenint en compte que moltes persones ja no es desplaçaran en cotxe fins al polígon de la Zona Franca. 

Aquesta presentació amb diapositives necessita JavaScript.

FES UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.