L’operativa logística del Dakar 2024 al Port de Barcelona finalitza amb la sortida en vaixell de 800 vehicles rumb a Aràbia

Operativa d’embarcament dels vehicles que participaran en el Dakar al Port de Barcelona.

El Port de Barcelona va acollir la setmana passada l’embarcament rumb a l’Aràbia Saudita dels prop de 800 vehicles que formaran part de la caravana del Ral·li Dakar 2024. L’operació, que va començar el passat 2 de desembre i va acabar amb la sortida de l’últim vaixell el 7 de desembre, culmina el pas del Dakar per Barcelona, doncs la ciutat també ha acollit les jornades de verificacions tècniques que l’organització ha realitzat a tots els vehicles, tant els que competiran en el ral·li com els que els donaran suport.

L’excepcional i exitosa logística va comptar amb la implicació de diferents empreses de la Comunitat Portuària. L’operativa es va realitzar a la terminal Sammer, que el grup Mestre gestiona al moll Príncep d’Espanya. Allà, es va habilitar l’espai per acollir tots els vehicles a mesura que anaven superant les comprovacions tècniques que l’organització efectuava al Parc del Fòrum, en un espai cedit per l’Ajuntament de Barcelona. A principis de la passada setmana van arribar a la terminal els vaixells Jolly Palladio i Jolly Titanio, de la naviliera Messina, que transporten la comitiva fins a Aràbia i que, de forma simultània, es van anar omplint amb tots els vehicles i el material de l’organització i els participants.

El gran tamany de l’expedició va fer necessari preparar una superfície de 50.000 metres quadrats, 40.000 de la terminal Sammer i 10.000 metres de les instal·lacions contigües d’Autoterminal, per donar cabuda als centenars de vehicles, molts d’ells de grans dimensions com camions o autocaravanes, que esperaven l’embarcament. També s’han hagut de modificar els accessos a la terminal per donar un punt d’accés únic i exclusiu per als vehicles del Dakar i disposar de mitjans específics per a moure elements especialment delicats, com la mitja dotzena d’helicòpters de l’organització que també viatgen en vaixell.

La subdirectora general i responsable de Màrqueting i Comercial del Port de Barcelona, Carla Salvadó, considera que “la capacitat d’atendre aquesta mena d’operacions demostra que som un port flexible, adaptable a les necessitats dels nostres clients i ens posiciona com a referent mundial”. “Haver estat capaços de portar l’operativa logística del Ral·li Dakar a Barcelona ha estat el resultat d’un esforç conjunt de la Comunitat Portuària”, ha afegit, en referència al paper de les empreses que ho han fet possible.

Des del Grup Mestre, el seu director general Daniel Tintó ha assegurat que “la col·laboració de totes les empreses que han participat en l’operativa, i especialment dels estibadors del Port de Barcelona, ha estat clau per a l’èxit de l’operació”, afegint que “esperem que enguany sigui el primer de molts en què puguem participar del desenvolupament d’aquest espectacle”.

Xavi Cánovas, General Manager de Driving Logistics, coincideix en que “la flexibilitat i col·laboració de totes les empreses implicades, la tasca immensa dels estibadors, el múscul de Port de Barcelona així com tota la digitalització del procés de la operativa ha fet que tant la gestió de la terminal com la operativa de càrrega dels vaixells hagi estat impecable”. “Un èxit que demostra la capacitat de Barcelona per desenvolupar grans esdeveniments”, afegeix Cánovas.

La gestió administrativa de l’operativa va anar a càrrec de l’operador logístic Clasquin, que ja comptava amb 15 anys d’experiència en l’operativa del Dakar des de ports francesos. El CEO del grup a Espanya, Juan Carlos Millán, s’ha mostrat “molt satisfet amb el canvi d’ubicació de l’operativa” i ha explicat que “l’excel·lent col·laboració amb la Duana del Port de Barcelona ha permès completar els tràmits per als centenars de vehicles i el material de l’organització en un temps rècord de tres dies”.

Un cop finalitzi el Ral·li Dakar 2024 el proper 19 de gener, el Port de Barcelona recuperarà el protagonisme a l’acollir l’operativa de retorn de tots els vehicles i el material, que realitzaran el mateix trajecte que han fet ara, però en sentit invers.

FES UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.