Renovació del camp de rugbi de La Foixarda

L’Ajuntament de Barcelona invertirà prop d’un milió d’euros en la millora de les instal·lacions

La Foixarda

La Comissió de Govern del consorci municipal ha aprovat el projecte executiu per a la millora de les instal·lacions del camp de rugbi de La Foixarda, casa, entre altres, del Barcelona Universitari Club (BUC).

L’actuació, amb un pressupost que ronda el milió d’euros, suposarà l’ampliació de les dimensions del terreny de joc, la substitució de la gespa artificial per una d’última generació que compleix amb la normativa europea de la restricció de microplàstics i la millora del sistema de reg existent. D’aquesta manera, la gespa artificial cobrirà 267 m2 més fruit de l’ampliació del camp, que passarà de 9.653 m2 a 9.920 m2. Es tracta d’una gespa dissenyada específicament per a la pràctica de rugbi, amb sistema de reblert orgànic.

La previsió és que els treballs de reforma es duguin a terme durant aquest estiu, concretament entre els mesos de juny i agost, a càrrec de BIMSA.

La Foixarda
@RugbyLaFoixarda / jaumeandreu.com

En declaracions del regidor d’Esports, David Escudé, aquest projecte suposa la “posada al dia d’una instal·lació esportiva històrica a Montjuïc”, assegurant que l’Institut Barcelona Esports (IBE) treballa des de fa temps per “millorar els equipaments esportius de la ciutat”. De fet, aquest paquet de millores està emmarcat dins el pla de xoc pel manteniment de les instal·lacions esportives de la ciutat que l’administració municipal ha acordat amb ERC i que suposa una inversió global de deu milions d’euros.

Precisament, el camp de rugbi de la Foixarda ha estat notícia enguany per diversos episodis de problemes d’il·luminació. Entre finals del 2024 i principis del 2025 es van quedar a les fosques més d’una vegada primer per culpa d’uns robatoris de coure i després perquè es van quedar sense benzina en un generador.

En aquest sentit, el president dels Gòtics Rugby Club Barcelona, Guzmán de l’Hotellerie, ha declarat als mitjans de comunicació que aquestes inversions són benvingudes, però insuficients. “Hi ha una sèrie de millores que s’han demanat de manera repetida i que trobem a faltar, com ara l’enllumenat o la millora dels accessos”.

Una millora necessària en un recinte esportiu del districte que se suma a d’altres com ara la del Camp Municipal d’Iberia, que en aquest cas disposarà d’un pressupost de dos milions d’euros, amb unes obres de major durada que s’iniciaran el juny de 2026 i finalitzaran l’any 2028.

FES UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.