La prolongació de l’espigó de Sant Sebastià protegirà la platja dels temporals

  • El Port de Barcelona construirà 160 metres de nou espigó, bona part del qual quedarà submergit
  • L’obra, amb un import de 6,87 milions d’euros, té l’objectiu de prevenir de forma natural la pèrdua de sorra durant els episodis de temporal

S’han iniciat les obres de prolongació de l’espigó de Sant Sebastià, una actuació que té l’objectiu de protegir de forma sostenible la platja i prevenir l’erosió i la pèrdua de sorra que es produeix quan hi ha temporals marítims. El projecte facilitarà l’estabilització de la platja de Sant Sebastià de forma natural aprofitant les dinàmiques litorals.

La prolongació de l’espigó de Sant Sebastià, que actualment té uns 50 metres de longitud i dóna continuitat pel nord al dic de recer de la bocana Nord del Port de Barcelona, tindrà una longitud de 160 metres i constarà de dos trams clarament diferenciats. El primer, de 60 metres, sobresortirà uns 20 centímetres per sobre del nivell del mar. El segon, de 110 metres, avançarà sobre el fons marí -que en aquest punt de la costa barcelonina arriba als 23 metres de profunditat- i quedarà submergit, coronant-se a -180 centímetres sota el nivell del mar.

Tota l’obra, que realitzarà l’UTE Construcciones Rubau i Melchor Mascaró, S.A.U. i té un termini d’execució de 17 mesos, es construirà amb un nucli de tot u, una doble capa de filtre d’escullera de 0,5 tones, un mantell secundari d’escullera de 5 tones en doble capa i un mantell format per blocs cúbics de formigó de 16,5 tones. El Port de Barcelona finança tota l’obra, que té un pressupost de 6,87 milions d’euros, i que està inclosa en el conveni del Pla Especial Nova Bocana Nord signat pel Port i l’Ajuntament de Barcelona.

Les obres han estat planificades amb l’objectiu de no destorbar als vianants i als usuaris de la platja, així com també de minimitzar les emissions. Així, els materials utilitzats per a contruir el nou espigó es fabricaran al Port de Barcelona i es transportaran per via marítima fins al punt on hagin de ser col.locats, eliminant el pas de vehicles pesats per la zona.

Les actuacions en l’espigó es realitzaran en dues fases: d’octubre del 2021 a maig del 2022; i d’octubre del 2022 a març del 2023. D’aquesta manera s’evita treballar durant la temporada de bany en aquesta platja urbana, una de les més concorregudes del litoral barceloní.

En la seva intervenció, el president del Port de Barcelona, Damià Calvet, ha dit que aquesta obra “forma part de l’estratègia ambiental del port que aposta per la descarbonització de l’activitat marítima i portuària” amb iniciatives com l’electrificació dels molls, la generació d’energies renovables i la mobilitat sostenible gràcies a l’ús de combustibles més nets, entre d’altres. En aquest context, Calvet ha recordat que l’”actual situació d’emergència climàtica, que comporta l’arribada de temporals més freqüents i més violents, ens porta a haver d’adaptar les nostres infraestructures amb actuacions com aquesta, una actuació important pel port per la dimensió i complexitat de l’obra i pel seu pressupost”. El president del port ha afegit que la prolongació de l’espigó de Sant Sebastià mostra el “compromís del Port amb el medi natural, amb la ciutat de Barcelona i amb els seus ciutadans”.

FES UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.