Entrevista a Jordi Martí, regidor del districte de Sants-Montjuïc

“Per mi, el més important és que hi ha una reivindicació que és justa; no pot ser  que la Marina no tingui metro”

 

EVA ALBIOL|

“No solament comprenc, si no que comparteixo l’expressió d’aquesta reivindicació. És insostenible que la Marina encara no tingui metro”. És amb aquestes paraules com Jordi Martí descriu la situació que viuen aquests barris de Barcelona. Amb to serè i calmat, però alhora reivindicatiu i contundent, continua “Les coses són com són, no és que haguem tingut mala sort, simplement no hi ha metro perquè la planificació dels últims governs —de tots els colors— ha fet que no hi hagi els recursos econòmics per complir aquesta planificació”. Ens explica que no vol polemitzar i que com tots els veïns ell també vol solucions.

Jordi Martí  és un polític vocacional incansable. Amb una llarga trajectòria social i laboral a l’esquena, és, actualment regidor de Presidència i Territori de l’Ajuntament de Barcelona, i regidor del districte de Sants-Montjuïc. Un dels reptes que es va marcar l’any 2011 va ser el de desencallar el pla urbanístic de Can Batlló.

Des de l’inici del seu mandat a la regidoria de Sants-Montjuïc, Martí ha fet front a les queixes i reivindicacions que han generat la mancança i els problemes del transport públic a la Marina. El primer, la inexistència del metro, concretament de la Línia 9, les obres de la qual s’iniciaven el 2005 i la Generalitat de Catalunya les aturava per manca de recursos econòmics. El segon, una nova xarxa d’autobusos que segons els mateixos veïns ha provocat la reducció de la freqüència de pas, alteracions en el recorregut i la supressió d’autobusos històrics al barri.

A tot això s’ha sumat un nou moviment; ja fa dos mesos que els veïns i veïnes de la Marina es troben al carrer tots els dimecres per reivindicar allò que porten més de trenta anys reclamant: l’arribada del metro als únics barris de Barcelona que encara no tenen. “Veïns de segona”. Així és com els ciutadans de la Marina se senten quan el tema del metro sorgeix en una conversa. Si a més, aquesta té lloc a una parada de l’autobús atestada de gent o un dia de vaga, quan les alternatives de transport públic són inexistents, la indignació augmenta per moments.

“El Districte i l’Ajuntament estem constantment buscant solucions. Però la Generalitat juga el paper principal”

Si fem un repàs a les entrevistes que al llarg dels anys s’han fet als consellers i conselleres del districte de Sants-Montjuïc, quan se’ls ha demanat quina era la seva ambició pels barris de la Marina, tots, sense excepció han donat la mateixa resposta: el metro. “La nostra obligació és fer-nos ressò de les reivindicacions i exigir i demanar permanentment millores”, afirma Martí. Ara bé, el regidor insisteix en què el metro no és competència ni del Districte, ni de l’Ajuntament de Barcelona, qui se’n fa càrrec és la Generalitat de Catalunya. És per aquest motiu, que quan li preguntem per les mesures en relació a l’arribada del metro, ens contesta: “Simplement, el que hem de fer és el que estem fent el mateix alcalde i el mateix regidor que és el d’insistitir, demanar i exigir el futur finançament per aquesta infraestructura”.

Una altre vessant és la dels d’autobusos sobre la que Martí ens afirma que ell i el seu equip s’han implicat més directament. El cert, és que el passat 19 de febrer l’Ajuntament anunciava millores a cinc línies de bus en aquests barris. Modificacions que entraven en vigor a finals de març. El regidor ho té clar. L’objectiu? Millorar: “Amb aquests acords recents amb TMB es passarà a l’increment de freqüències i l’increment de parades, amb la previsió, ja anunciada per l’alcalde, de la implementació d’una nova línia —l’H14—, que substituirà l’actual línia 9, però millorant les prestacions, els serveis, etc”. Sembla ser, que aquesta nova línia no ha estat ben rebuda entre els veïns, però Martí insisteix: “No estem parlant d’una modificació de ruta pel que fa el servei que dóna als ciutadans. Dit això, tindrem temps per, abans que entri en marxa, demanar algun ajust puntual” i afegeix: “per a això estem”.

“És molt difícil exigir a una empresa que acumula un deute de 550 milions d’euros, com TMB “

“Per a mi aquestes modificacions suposaran una millora per la Marina, si no anem enrere i hem d’anar endavant amb tot: amb freqüències, amb qualitat de transport, amb comoditat, etc. Per tant, en aquest sentit hem d’estar contents de tenir una nova línia que millora les prestacions de l’actual”,afirma. És més, concreta que des del Districte s’estan duent mesures apretant a una empresa amb uns problemes econòmics i financers molt importants. I és que TMB  té un deute acumulat de 550 milions d’euros. “No és cap excusa per no voler emprendre segons quins reptes. Però qui no tingui present aquesta realitat tindrà unes expectatives que no són reals”.

FES UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada