Barcelona posa en marxa un servei d’informació i assessorament laboral a les Oficines d’Atenció al Ciutadà dels districtes amb més atur

Les Oficines d’Atenció al Ciutadà (OAC’s) dels districtes amb més taxa d’atur de Barcelona compten a partir d’aquest dilluns amb un servei d’informació i assessorament en matèria d’ocupació. Es tracta d’una iniciativa que s’emmarca en l’estratègia del Govern municipal de consolidar una xarxa de proximitat que apropi territorialment a tots els barcelonins els recursos i l’oferta de programes municipals destinats a l’orientació professional, la recerca de feina i la millora professional.

Aquest ventall de serveis es vehiculen actualment a través de Barcelona Activa, que els ofereix via els seus equipaments propis i els 10 punts d’atenció i assessorament repartits per tots els districtes de la ciutat. La inclusió d’un punt d’atenció a les OAC’s contribuirà a fer que les persones aturades que, per diferents raons, no accedeixen de forma proactiva als serveis de Barcelona Activa, els coneguin i se’n puguin beneficiar. En aquest sentit, un dels reptes és arribar a les persones desocupades majors de 45 anys amb baixa formació, el perfil majoritari de població aturada de la ciutat i, en canvi, que menys acudeix a Barcelona Activa.

‘’Es tracta d’un nou punt de primera atenció en matèria d’ocupació que permet derivar els ciutadans sense feina cap als serveis de Barcelona Activa que més s’ajustin a les seves necessitats’’

La tinenta d’alcalde d’Economia, Empresa i Ocupació, Sònia Recasens, ha destacat que, des de l’inici de mandat, el Govern municipal ha tirat endavant mesures que, com aquesta, tenen una “clara vocació de proximitat per apropar els serveis de suport a l’ocupació, la formació i l’emprenedoria a tots els ciutadans”.

“Volem arribar a totes i cadascuna de les persones que no tenen feina per facilitar-los el camí d’entrada al mercat laboral, donar-los eines perquè millorin les seves competències i ajudar els nous emprenedors a tirar endavant els seus projectes”, ha dit Recasens.

També ha afegit que acostar els programes d’ocupació a tots els racons de la ciutat és positiu pels ciutadans, ja que el 52% de les persones ateses pels serveis d’ocupació de Barcelona Activa troben feina al cap de 6 mesos i incrementen 20 punts percentuals les seves probabilitats d’inserció respecte a aquells que no compten amb el suport de l’agència municipal.

Les Oficines d’Atenció al Ciutadà, doncs, inclouen un servei d’informació i primera orientació en matèria d’ocupació i autoocupació integrat i vinculat a l’activitat que es desenvolupa a les mateixes OAC’s, i que permet derivar la persona cap als serveis de Barcelona Activa més ajustats a les necessitats i demandes que presenti. S’hi presta atenció personalitzada per resoldre de manera àgil els dubtes del ciutadà, i no cal cita prèvia per tal de facilitar al màxim l’accessibilitat dels usuaris a la informació requerida.

‘’L’objectiu és consolidar una xarxa de proximitat que apropi territorialment a tots els barcelonins els recursos i l’oferta de programes municipals destinats a l’orientació professional. La recerca de feina i la millora professional’’

El servei s’ha desplegat a les Oficines d’Atenció al Ciutadà ubicades als districtes que presenten unes taxes d’atur més significatives. Són les de Sants-Montjuïc, Ciutat Vella, Horta-Guinardó, Nou Barris i Sant Andreu. A més, també l’ofereix el centre per al desenvolupament professional Porta22 de Barcelona Activa, a Sant Martí.

A cada OAC hi ha un assessor que atendrà les demandes dels ciutadans i identificarà les seves necessitats per tal de proposar-li els recursos adients a la seva situació. L’horari és de dilluns a divendres de 8.30h a 14.30h a cadascun dels 6 punts d’atenció.

FES UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.