S’estableix la primera àrea verda a la Seat

L’AA.VV de Sant Cristòfol defensa l’acció malgrat la crítica d’alguns veïns i locals de la zona

Des de finals del mes de juny, els veïns del barri de Sant Cristòfol ja poden gaudir d’una nova forma de trobar aparcament. Aquesta nova àrea formada per un total de 691 places se situa en la zona que configura els carrer de la Mecànica, del Platí, de l’Alumini, d’una part del carrer Alts Forns, també de Jane Adams i la Carretera de Prat, incloent-hi diversos carrers interiors situats entre els blocs de pisos.

La implantació de l’àrea verda posa així punt i final a una llarga demanda dels veïns, especialment la d’aquells que viuen a la part interior de Sant Cristòfol. “Estàvem farts de no trobar mai aparcament perquè les persones no residents al barri ocupaven totes les places d’aparcament disponibles”, denuncia Fernando Abad, president de l’Associació de Veïns de Sant Cristòfol, que afegeix que “fins i tot en algunes zones com la plaça Arboreda no hi havia cap control i la gent aparcava com volia, sense respectar ni el pas de cotxes ni de vianants”.

El problema es veia agreujat durant els actes organitzats per la Fira de Barcelona a causa de que “molts dels seus usuaris venien fins al nostre barri per aparcar i evitar haver de pagar per disposar de la zona d’aparcament que ofereix la Fira”.

Disconformitat dels veïns
Tot i que la major part dels residents es mostren satisfets amb l’àrea verda, aquesta iniciativa amaga un gran handicap. Sant Cristòfol
és un barri on la major part dels seus veïns són gent gran i no tenen vehicle propi. El problema arriba quan familiars i amics venen a visitar-los ja que aquests es troben en l’obligació de pagar l’àrea verda per poder aparcar dins del barri o haver de buscar un lloc on estacionar el seu vehicle per altres zones de la Marina on no estigui implantada la zona de pagament per aparcar.

No obstant això, el president de l’AAVV de Sant Cristòfol afirma que “és un problema habitual en totes les zones de Barcelona amb àrea verda o blava d’aparcament i per tant, ens hi hem d’acostumar”.
Un altre dels grups perjudicats són alguns dels establiments comercials de la zona, especialment bars i restaurants, ja que els seus clients es veuen també obligats a pagar per aparcar al barri. Com a contrapartida, l’AAVV de Sant Cristòfol va plantejar a l’Ajuntament que els propietaris dels comerços amb vehicle propi també poguessin disposar d’una targeta d’àrea verda i comptessin amb les mateixes condicions que qualsevol veí de la zona, sempre i quan no tinguessin ja una targeta corresponent a una altra zona verda de Barcelona perquè els usuaris tan sols poden tenir una targeta pertanyent a una única zona. Aquesta mesura deixa fora als empleats, que no poden fer ús de la targeta del propietari.

Per fer-hi front, els establiments afectats s’han dedicat durant aquests mesos a recollir firmes per aturar la iniciativa. No obstant, segons declara Abad, el nombre d’aquestes era “minoritària si tenim en compte les recollides només dins de Sant Cristòfol”.

A tots ells, també s’hi han sumat algunes persones residents a altres zones de la Marina, que denuncien que el problema s’estendrà a tots barris i per tant, serà molt més dificultós aparcar prop de casa. “Una de les solucions és que la resta de barris de la Marina també passin a oferir àrea verda d’aparcament”, comenta el president de l’AAVV de Sant Cristòfol. Tanmateix, fonts del districte asseguren que de moment aquest problema no s’ha manifestat  tampoc s’ha plantejat aplicar-ho a cap altre zona més. ■

FES UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.