L’H14 transforma la mobilitat a la Marina

MIQUEL VERA|

La nova línia de bus substituirà el 9 i enllaçarà la Zona Franca amb Sant Adrià

L’Ajuntament de Barcelona segueix millorant la nova xarxa de bus ortogonal ( sistema que funciona amb línies verticals, horitzontals i diagonals). “Com si es tractés d’un metro en superfície”, segons l’Alcalde Xavier Trias. Amb aquest objectiu,  el consistori preveu activar, a partir del 15 de setembre, quatre nous traçats, que se sumaran als deu ja existents. Quedarà configurada, d’aquesta manera, una trama de 14 línies.

Entre les línies que es posaran en funcionament al setembre, n’hi ha una d’horitzontal i tres de verticals. Trobem les següents:

  • La H14, enllaça la Zona Franca amb Sant Adrià –connecta la ciutat, doncs, de riu a riu– i implica la substitució de les línies 141 i 9.
  • La V13 anirà del pla de Palau a la plaça Kennedy, passant per la Rambla i la plaça Catalunya i eliminarà les línies 58 i 64.
  • La V15 enllaça Barceloneta i Vall d’Hebron i substitueix la línia 17
  • La V27 va del passeig Marítim a Canyelles i elimina el 71.

quatre-noves-linies-bus_ARAIMA20140310_0149_5

Ventall de reaccions

L‘incorporació d’aquestes noves línies, juntament amb moltes altres que es porten aplicant des de fa mesos a tota la ciutat, completaran el 50% de la nova xarxa Octogonal. L’alcalde Xavier Trias, s’ha mostrat molt satisfets amb el procés de transformació del bus de la ciutat Comptal: “Ara ja podem dir que  tenim una nova xarxa de bussos, fins ara teníem un experiment”. El batlle també ha assegurat que la nova xarxa de bus assegura un transport sostenible, eficient i de qualitat.

Tot i aquesta valoració tant positiva feta, molts usuaris es mostren disconformes amb el nou sistema de busos. “La desaparició d’un bus de tota la vida com és el 9 no és pot permetre” afirma una veina de la Marina.

D’altra banda, el conseller del barri de la Marina, Albert López, ha expressat aquest matí al perfil de les xarxes socials La Marina Viva que “l’important és que passarem d’un 9 que té una freqüència de pas de 11 a 15 minuts a un H14 amb freqüència de 5-7 minuts en hora punta i 8-10 en hora vall. A més, hi ha un benefici que no veiem tan facilment: sense fer cap transbord creuarem la ciutat de punta a punta, perquè aquest bus anirà fins a Sant Adrià, el que permetrà connectar més facilment amb d’altres transports i línies.” Davant d’aquestes paraules, la reacció dels veïns ha estat totalment en contra. Falta per veure, doncs, quina serà la realitat un cop s’hagin dut a terme els canvis previstos.

FES UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.