Ana Sánchez | El col·lectiu del 15-M de La Marina va convocar el dilluns 16 de febrer una assemblea per debatre els problemes derivats de les deficiències del transport públic. Al voltant de 150 persones van apropar-se a la Sala Pepita Casanellas a escoltar les propostes de l’organització.
Els seus portaveus van fer constància de diverses conversacions que havien tingut lloc temps enrere, com quan l’any passat reconeixien les mancances en el servei d’autobusos i van prometre, segons el grup del 15-M, “la millor xarxa de bus de tota la ciutat”. Dotze mesos després, les millores no han ocorregut i les demandes tornen al punt de partida: millor connexió amb la ciutat, reducció de la freqüència de pas i evitar el Cas Comboi, que té lloc quan passen uns quants autobusos molt seguits per augmentar molt significativament el temps d’espera per als següents.
Van adreçar les seves crítiques cap a la “falta de voluntat política” i el disseny d’una ciutat “per a turistes i no per als ciutadans, que som els que paguem els impostos”, van comentar en referència a la construcció dels trams que van a l’aeroport i connecten amb la Zona Universitària. Els arguments de manca de pressuposts cau pel seu propi pes perquè, segons van afirmar, fer aquelles dos parts era més car que la de la Zona Franca. Diuen també que els polítics no són sensibles a la situació de La Marina de ser un barri sense metro i amb una sola línea de Nitbus.
Un dels punts més delicats de l’assemblea va ser en debatre la intenció des de la Generalitat de cercar finançament privat per tal d’acabar el traçat de la Línia 9 de metro. Segons han explicat, això podia provocar dues situacions: el pagament d’un peatge a l’ombra, o la imposició del preu del bitllet per part de l’empresa constructora.
Mentre uns veïns defensaven que ja es paguen molts peatges a l’ombra, altres eren partidaris de la privatització si això suposava que el barri tingués metro. Des del col·lectiu del 15-M van deixar clar, a títol personal, que per a ells no era una opció la privatització d’un servei públic com el transport perquè això, a la llarga, repercuteix negativament als usuaris.
Els portaveus de l’organització van reiterar la seva voluntat de col·laborar activament amb totes les associacions i entitats de La Marina, i actuar conjuntament.