Alberto Fernández Díaz, president del Grup Popular a l’Ajuntament de Barcelona, considera que “és el moment de reclamar una auditoria de la construcció de l’L9, que ja ha costat gairebé set vegades més en relació a les previsions inicials, un sobrecost de més de 10.000 milions d’euros “. Així ho va afirmar el dia de la inauguració del tram de la línia 9 de metro el passat divendres, 12 de febrer.
“Aquesta auditoria haurà d’explicar no només els retards, i quan s’acabarà el traçat, sinó els sobrecostos inacceptables i injustificats que ja acumula”, assegura. Alhora, explica que la línia de metro havia d’estar finalitzada íntegrament l’any 2007. “Encara no hi ha data per a la finalització dels trams centrals “.
Tanmateix, Alberto Fernández veu amb molt bons ulls l’arribada del metro a l’Hospitalet i el Prat, però reclama l’execució de la L10 “de forma immediata” per tal que els veïns i veïnes de La Marina puguin gaudir del servei de metro al barri.
També ha volgut remarcar l’accés al metro per anar a l’aeroport. “No es pot entrar amb la T-10, el títol més utilitzat, a diferència del servei de tren de rodalies en el qual si es pot accedir amb aquest abonament de transport”. Defensa, doncs, que la T-10 també sigui vàlida en el servei del metro per poder anar a l’aeroport.
D’altra banda, Fernández Díaz ha criticat que “la Generalitat faci servir l’atac a les inversions de l’Estat a Catalunya com a cortina de fum per dissimular que aquesta línia de metro, dissenyada i finançada íntegrament per la Generalitat, acumula més d’una dècada de retard en el tram inaugurat”.