El districte informa de millores en el servei d’autobús durant el Consell de barri

Rafel Vidal

Les obres de La Marina del Prat Vermell, el Plus Ultra o l’atur del barri han estat altres dels temes candents durant la sessió

El Consell de Barri de La Marina del Port i La Marina del Prat Vermell va tenir lloc ahir a la Sala Pepita Casanelles. La sessió va estar presidida pel Regidor del Districte de Sants-Montjuïc, Jordi Martí; el president de l’Associació de Veïns del Plus Ultra i vicepresident del Consell de barri de La Marina de Port, Francesc Boix; el president de l’Associació de Veïns d’Eduard Aunós i vicepresident del Consell de barri de la Marina del Prat Vermell, Jordi Cortés; i el Conseller de Barri, Albert López.

L’ordre del dia va estar centrada, principalment, en comentar la situació del transport públic al barri, on existeix encara avui dia un dèficit evident de transport i, com a conseqüència, una sèrie de reivindicacions socials i governamentals per canviar aquesta realitat. Així mateix, es van comentar també altres qüestions relatives al barri, com les obres de La Marina del Prat Vermell, les obres de Can Tunis i el Plus Ultra o la lluita i foment contra l’atur.

 

TRANSPORT PÚBLIC

Com ha assegurat el regidor, actualment “s’està intentant treballar per aconseguir millores del servei de transport públic que existeix al barri”. I es que pel que fa el tema del metro, ha afirmat que s’està treballant “colze a colze” amb la Generalitat, que és qui té competència per tirar endavant les línies 9 i 10 que arribarien al barri.

“Des de l’Ajuntament es continua fent esforços i invertint diners per posar en marxa el metro a La Marina, però també escoltem el veïnat, amb reunions amb entitats, comerciants, plataformes i grups de veïns”, ha explicat Jordi Martí, qui ha afegit que tot això es fa “no només per moure la Generalitat, sinó també per informar periòdicament aquestes persones i entitats de La Marina que estan interessades i lluiten dia a dia per l’arribada del metro”.

I es que el regidor considera que arrel de la pressió exercida a TMB, fa un mes “es van aconseguir unes millores puntuals” amb la instauració del bus H16, i anteriorment al 2013 el bus V3. Però aquests avenços, potser, no s’han acabat de consolidar i per això segueix havent indignació amb el tema del transport públic a La Marina.

Per millorar la situació, s’ha produït un acord entre l’Ajuntament de Barcelona i TMB per tal refinançar el deute actualment existent a l’empresa pública de 540 milions d’euros. Deute que, evidentment, condiciona la millora del transport públic.

Com ja se sap, el tema del metro queda per ara suspès. I es que, tal com s’ha afirmat a la sessió “fa més de dos anys que s’està en contacte amb la Conselleria del Departament de Territori i Sostenibilitat i amb les persones responsables de la gestió d’infraestructures”, però cal tenir en compte la situació financera critica de la Generalitat i, per tant, la incertesa en quant a l’esperada data de l’arribada del metro al barri.
Tot i això, sí que es tenen previstes per ara algunes millores en quant al transport públic de La Marina. I en concret en els actuals autobusos que donen cobertura al barri:

Línia de bus 37: A partir del 29 de novembre s’incorporaran dos vehicles nous en aquesta línia, per tal que disminueixi l’interval entre bus i bus durant els dies laborables i que millori la freqüència. Amb aquesta innovació es passarà dels 20 als 13 minuts d’espera. A més, s’afegirà un tercer vehicle a Cotxeres de Zona Franca per fer contingències quan hi hagi problemes al trànsit rodat de la zona per on passa la línia 37. Pel que fa els dissabtes, amb aquesta millora es passarà de 30-35 minuts actuals d’espera a 20-25 minuts; i els dies festius s’afegirà un vehicle de més per passar dels 30-32 minuts actuals als 22 minuts.

Línia de bus 109: Es reforçarà durant les hores puntes del matí, que és quan hi ha un major ús dels autobusos. Es canviaran els models actuals per tres vehicles articulats que permetran doblar l’actual capacitat d’aquesta línia. Aquest últim punt es materialitza després d’una demanda col•lectiva per part de l’IES Mare de Déu de la Mercè perquè s’augmenti la capacitat del bus per al servei educatiu. Al contrari de la línia 37, el 109 no es veurà reforçat amb busos articulats durant els caps de setmana, només en dies laborables.

Línia de bus 79: es canviarà una part del recorregut actual de la línia 79 perquè passi pel carrer Alumini. Aquest canvi es produirà a mitjans del gener del 2015 i respon a una demanda dels usuaris i el veïnat.

Les millores previstes en aquestes tres línies d’autobús suposaran un increment en el pressupost anual del districte d’un milió i mig d’euros, per a finançar aquest servei.

Altres millores secundàries pel que fa el transport del barri, consisteixen en la compra d’una màquina expenedora de bitllets de TMB al costat de la parada de Zona Franca amb Foneria, que té un cost de 40.000 euros; la pavimentació de la parada de Zona Franca amb Cisell; una pantalla electrònica per a la parada de Foneria; i el doblament de marquesines del Passeig de la Zona Franca en direcció Plaça Espanya a les parades de Foneria, Cisell i Motors.

 

OBRES DE LA MARINA DEL PRAT VERMELL

En aquest punt, Jordi Martí ha assegurat que “s’ha tirat endavant amb la fase que es va prometre”. Després d’aquestes obres ja realitzades, es té previst continuar amb les següents que afectaran les urbanitzacions dels carrers Ulldecona, Ferro i Cisell. Tot això “per tal d’ampliar espais per als vianants, més que per a d’altres activitats com el trànsit de vehicles”, ha afirmat el regidor. Després de les obres es procedirà a l’enjardinament de la zona, s’ampliarà el mobiliari urbà i s’instal•larà il•luminació nova. Es té previst que aquesta nova fase finalitzi el juny del 2015.
OBRES AL BARRI PLUS ULTRA

Des de setembre d’aquest any s’estan portant a terme una sèrie d’obres al barri del Plus Ultra que se centren en dos punts clau: reurbanització i modificació general de l’estructura del barri.

Cal recordar que aquestes actuacions es basen en la remodelació de tres placetes i dels carrers de l’Aviador Duran, l’Aviador Franco i l’Aviador Ruiz de Alda per convertir-los en calçades sense voreres i amb prioritat per als vianants. Aquestes obres suposen un cost d’1,2 milions d’euros per al districte.

El regidor Jordi Martí valora amb èxit el progrés de les obres com a via “perquè es completi la regeneració total del barri del Plus Ultra”.

 

EDIFICI DEL CARRER SANT ELOI 104

Aquest edifici, que ha estat focus de delinqüència durant un llarg període de temps, “avui dia està totalment net i és propietat de la Generalitat”, s’ha assegurat des del districte. Així, s’han diluït tots els grups delinqüents del bloc i ara es procedirà a l’arranjament de les destrosses interiors. La finalitat de l’Ajuntament és negociar amb la Generalitat i arribar a un acord per tal de donar-lo a un ent apart perquè el gestioni.

 

DESNONAMENTS

Durant la sessió Jordi Martí ha al•ludit a l’èxit amb la qüestió del polèmic desnonament d’Irene i la seva família, i a arrel d’això, des del districte s’ha assegurat que cal “obtenir recursos per a invertir en vivenda social amb l’ajut d’entitats del tercer sector sense ànim de lucre”. Aquest punt és beneficiós per a totes aquelles famílies que tenen dificultats immenses i que malviuen, per tal de dóna’ls-hi solucions ja que no tenen accés a un habitatge digne.

 

RESTITUCIÓ DEL TRÀNSIT A CAN TUNIS

Aquest passat cap de setmana s’ha restituït i normalitzat el trànsit a la sortida de Can Tunis cap al Passeig de la Zona Franca, després de romandre temps bloquejada a causa de les obres del metro. A més, ja s’ha urbanitzat tot aquest espai i només queda posar verd.

 

LLUITA CONTRA L’ATUR I FOMENT DE L’OCUPACIÓ

Des del districte, en col•laboració amb Barcelona Activa, es porta temps fent un pla d’ocupació juvenil per tal de reduir els alts índexs d’atur que existeixen actualment al barri de La Marina. Gràcies a aquesta actuació i als dispositius desenvolupats, en Jordi Martí ha assegurat que “des de febrer d’aquest any, dels 243 veïns que han estat assessorats, 55 han trobat feina”.
A més, ara s’ha signat un conveni amb Trinitat Jove per complementar recursos i trobar més oportunitats per a la gent jove. També la fundació Mans a les Mans està col•laborant en aquesta tasca, aportant solucions per la gent aturada que busca feina o per primera vegada en el cas dels joves. Així mateix, s’ha inaugurat per part del districte un nou Punt d’Atenció Laboral a l’escola Bàrkeno per oferir assessorament professional.

 

PISTA D’ESQUÍ

En quant aquest tema, el regidor ha volgut deixar clar que “només es tracta d’un planejament dins d’altres transformacions de La Marina del Prat Vermell”. En aquest sentit, ha explicat que “està prevista la reserva de sòl per a una infraestructura de ciutat que podria arribar a ser un equipament d’esports d’hivern”.

I es que des del districte han assegurat que “s’està intentant dibuixar aquest equipament esportiu perquè pugui anar lligat a una candidatura de Barcelona per als Jocs d’Hivern del 2015”. Tot i això, cal inicialment un inversió que “hauria de ser finançament privat o si no concurs públic”.

A més, s’ha afirmat que l’empresa holandesa encarregada del projecte, en principi, “contractarà gent del barri per fer la pista d’esquí”. Amb tot això, ha incentivat un recolzament per part dels veïns de La Marina i la resta de la ciutat, per tal d’ajudar entre tots a impulsar l’activitat econòmica del barri.

FES UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.