Jose Lahoz Villarroya, veí del barri, denuncia que la companyia elèctrica ENDESA va aprofitar les seves dades per a passar-los a una altra companyia d’assegurances elèctriques. “Una persona, que va resultar ser venedora d’assegurances elèctriques, es va presentar com una agent de la companyia ENDESA per, suposadament, realitzar la revisió i control dels mesuradors”. Explica Lahoz que davant el dubte va verificar el nom i dades de la persona present a casa seva, trucant per telèfon a la companyia i després de rebre una resposta afirmativa de la identitat del treballador, va procedir a omplir un formulari en el qual se li demanava totes les seves dades personals i el seu número de compte bancari sota el supòsit d’una revisió tècnica rutinària. La sorpresa la va rebre un parell de setmanes després, quan va rebre per correu un contracte d’assegurances de serveis d’atenció elèctriques, de Reparalia. En consultar a la companyia, es van limitar a assenyalar que la reclamació no procedia posat que ell mateix havia cedit les seves dades.
Jose Lahoz no és l’únic, ni el primer afectat. En el web existeixen plataformes digitals on moltes altres persones estan denunciant el mal procedir de les companyies elèctriques.
A continuació podeu trobar un fòrum on d’altres usuaris es queixen de la mateixa pràctica:
Reparalia Direct, cobro sin permiso ¿alguien más?