Sant Jordi s’escriu des de la Marina

Actes culturals, literatura local i vida de barri marquen la diada

Sant Jordi es fa present als carrers de la Marina amb una naturalitat que no necessita grans escenografies. Roses que passen de mà en mà, converses breus entre paradetes i un barri que, fins i tot en dia feiner, troba la manera de celebrar-se.

Però més enllà del gest, hi ha la paraula. I aquest abril, la Marina també s’ha explicat a si mateixa.

La Biblioteca Francesc Candel va acollir la inauguració de l’exposició “Paco Candel i la Marina. Fragments d’una radiografia social de Catalunya”, en un acte organitzat per l’Associació de Mitjans de Comunicació Local que va reunir veïnat i autors i autores del barri. Mónica del Castillo, Jesús Martínez, Maica Cruz, Emili Hormias i Mar Montilla van compartir taula en una conversa moderada pel periodista Pau Llopis, dibuixant un mosaic de mirades que connecten passat i present.

Des de la memòria personal fins a la recerca històrica, passant per la novel·la o la poesia, les seves obres tenen un punt en comú: el barri com a escenari i com a matèria viva. Com ja ho feia Candel, la Marina apareix com un espai plural, fet de trajectòries diverses que, en sumar-se, construeixen un relat compartit.

Aquest fil també es va estendre a altres propostes del programa. La presentació del llibre “Un país, la Marina Zona Franca”, de Jesús Martínez, va aprofundir en aquesta mirada des de la quotidianitat del veïnat, mentre que el recital de Sant Jordi a la mateixa biblioteca va posar veu i música a aquesta identitat, amb les poesies de Josep Maria Pérez i l’acompanyament musical de Gabriel Vallone.

Tot plegat configura una imatge que va més enllà de la diada. Sant Jordi a la Marina no és només una suma d’actes, sinó una manera d’entendre el barri: des de dins, amb veu pròpia i amb voluntat de ser explicat.

Perquè, entre llibres, roses i paraules compartides, la Marina no només es celebra. També s’escriu.

Trobada d’autors locals (AMCL)

El 13 d’abril, la Biblioteca Francesc Candel va acollir una conversa rica i plural amb Mónica del Castillo, Jesús Martínez, Maica Cruz, Emili Hormias i Mar Montilla, moderada per Pau Llopis, en el marc de l’exposició sobre Paco Candel.

La trobada va servir també per presentar a la Biblioteca l’exposició “Paco Candel i la Marina, fragments d’una realitat social a Catalunya”, amb la participació de Muntsa Farré, presidenta d’Òmnium Sants-Montjuïc; Àngels Migueles, directora de la biblioteca, i Yohany L. Ayala, periodista i directora de La Marina. Fotos: Josep Vicens / Pau Llopis

Presentació del llibre de Jesús Martínez

El 15 d’abril, a la Biblioteca Francesc Candel, Jesús Martínez va presentar Un país, la Marina Zona Franca, en un acte proper i reflexiu amb la participació de Ylenia García.

Recital de Sant Jordi a la Francesc Candel

El 17 d’abril, la Biblioteca Francesc Candel va acollir un recital íntim de poesia i música, amb textos de Josep Maria Pérez i interpretació musical de Gabriel Vallone.

Sant Jordi als carrers de la Marina, paradeta de l’Escola Montserrat

El 23 d’abril, els carrers del barri es van omplir de roses, llibres i paradetes en una jornada viva i participativa, marcada pel ritme quotidià i el caliu veïnal. A la imatge, la paradeta de l’Escola Montserrat.

 

FES UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.