Què és l’estrès i per què el patim? Petits consells que ens ajudaran a controlar-lo

Atenció Plena/ Mindfulness

Potser alguna vegada has experimentat la sensació de l´estrès, l´origen d´aquest està arrelat a la nostra història biològica.

L’estrès és un mecanisme de supervivència que es desencadena davant d´una situació que sentim com amenaçadora i que ens fa reaccionar reactivament davant de situacions concretes, de dues maneres: amb la lluita o amb la fugida.

Cada vegada són més rellevants els estudis que indiquen que l´estrès pot generar efectes negatius per a la nostra salut, a nivell mental i físic. I és que els alts nivells d´estrès poden contribuir a generar problemes de salut tan diversos com la depressió, l’insomni, malalties del cor, trastorns de la pell, mal de cap, contractures musculars, …

Algunes de les respostes físiques que poden provocar l´estrès són: augment del nivell del sucre en sang, alliberació de més glòbuls vermells, augment de la pressió arterial, indigestions o digestió que s´atura.

Poder has sentir parlar de l’estrès i del mindfulness coneixes que és, com funciona o com es pot practicar.

Jon Kabat-Zinn autor del llibre “Vivir con Plenitud las Crisis” editorial Kairos, refereix:

“La forma más sencilla y eficaz de empezar a cultivar mindfulness como práctica meditativa formal consiste simplemente en concentrar la atención en la respiración y ver lo que pasa mientras la mantenemos ahí. Son varias regiones de nuestro cuerpo en las que podemos concentrar la atención de las sensaciones asociadas a la respiración. Una de ellas, obviamente, son las fosas nasales. Si observamos nuestra respiración desde ahí, nos concentraremos en la sensación del flujo del aire pasando por las fosas nasales. También podemos concentrarnos en la expansión y contracción del pecho, y en la sensación del vientre que, si está relajado, se hincha y se deshincha en cada respiración”.

Des de l´EAP La Marina us proposem connectar amb espais de quietud, portar la vostra atenció a la respiració per un minut i sortir del pilot automàtic. Us convidem a crear un espai per retrobar-vos amb la vostra resiliència natural.

Fes la pràctica, INSPIRA i EXPIRA!

-Para i observa com està el teu cap, el teu cor i el teu cos.

-Pren una respiració inhalant i exhalant, portant la teva atenció a la teva respiració.

Observa la teva consciència, el teu cos, la teva postura i la teva expressió facial.

Respira cada dia un minut portant l’atenció a la teva respiració i a poc a poc aniràs ampliant el temps d´observació de manera natural. Que tinguis molt bona pràctica.

Silvia Manzanares Rodríguez

Treballadora Social

EAP La Marina

FES UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here