Una ciutat sense comerç és una ciutat morta.

El comerciant s’ha d’apropar al client, no solament en presència física, sinó amb accions digitals

Mei Màrquez, Presidenta de l'Associació de comerciants la Marina

Com a coneixedora del comerç afirma la importància de digitalitzar el petit comerç o “no existeix”.

Vivim en un món digitalitzat, tots tenim un mòbil, una tauleta o un ordinador.

Tot el comerç s’ha de digitalitzar perquè si no ho fem estarem fora de lloc. Començant pel més bàsic, com és conèixer al nostre client, és molt important per la subsistència del negoci.

El comerç de proximitat té els seus valors, i per tant els ha d’aprofitar, tot i que ajudar-se de la tecnologia sempre aportarà uns millors resultats. Hem d’entendre què és internet, què suposa la transformació digital i què pot fer la tecnologia per ajudar al nostre negoci.

Un cop tenim aquest coneixement, és contactar amb un professional. El comerç petit hem d’entendre que una inversió en tecnologia és una inversió que ens ajudarà, en el futur, a tenir una continuïtat i un increment en el nostre negoci.

Per tant, jo parlaria de fases:

– La primera fase: sensibilització i comprensió de la importància de la transformació digital, i adquirir els coneixements i l’interès pel que la tecnologia pot fer per al meu negoci.

– Una segona fase: establir un projecte empresarial. Un comerciant no deixa de ser un empresari i, per tant, hem de tenir molt clar quins són els canals més adequats que ens permetran obtenir un increment, que ens faciliti la prestació de serveis i ens ajudi a fidelitzar el client per tal que acabi comprant més.  

Al final, tant si vens en una botiga com si vens per Internet, el que el client valora és el tipus de servei que rep. Per tant, qualsevol canvi en el model de negoci, que no vol dir un canvi radical, és important que incorpori tecnologia per tal que faciliti l’apropament del client.   

Hem de fer aquest canvi sempre pensant en el client, és a dir, pensant com ens agradaria que aquesta botiga em tractés a mi.

Un exemple :  vaig a comprar unes sabates a una botiga de barri, que té el meu telèfon, i quan s’apropen les rebaixes, una setmana abans m’avisen per SMS/ Whatssap. Aquest és un clar exemple d’una petita transformació digital.  Així es fidelitza un client perquè aquest petit detall d’avisar abans de les rebaixes em fa sentir un client especial.

Anualment informem als nostres socis que la Generalitat de Catalunya treu uns ajuts econòmics dedicada a la transformació Digital i animo al comerç de la Marina a abraçar al món digital.

FES UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.