Veïns i veïnes de La Marina van reclamar a l’Ajuntament certes respostes davant el compromís de fer arribar el metro al barri. A més, van demanar que es deixés la manipulació política a un costat i que s’executin les tres parades i no solament una.
Davant les queixes, el regidor Jaume Asens va puntualitzar que l’Ajuntament manté el seu compromís de pressionar a la Generalitat perquè comprometi la inversió necessària per concloure les línies de metro. També, va informar que com a mecanisme de pressió l’Ajuntament utilitzarà els deutes que la Generalitat té amb el municipi i que malgrat el superàvit de l’ajuntament existeix un sostre pressupostari i certes normes que impedeixen sobrepassar un límit de despesa.
Asens va assegurar que l’equip de govern municipal espera la conformació del nou govern de la Generalitat per abordar aquesta i altres qüestions tot i que va declarar que això “no es resoldrà de la nit al dia”.
Per altra banda, els veïns també es van queixar de la línia d’autobusos que passen pel barri. Elena i Rosa veïnes de Can Clos i El Polvorí, respectivament, van assenyalar incidències amb la línia 13. Elena va sol·licitar que es millori la parada d’aquest bus al seu barri posat que està sobre un sòl que no és pla i ha provocat alguns accidents. Va sol·licitar a més s’instal·li una parada de la línia 23 per anar i tornar fins a la plaça Espanya, punt que els permet connectar amb altres busos. Rosa, per la seva banda va exigir que el 13 realitzi una “freqüència digna” en al·lusió als més de 30 minuts d’espera que passen en bus i bus d’aquesta línia.
Un altre veí va demandar que el bus que arriba fins a Santiveri passada pel carrer Encuny i el Carrer Sisé, ja que vindria millor pels qui viuen en aquesta zona.
Igualment es va sol·licitar que el 125 circuli els diumenges i festius “perquè hi ha barris que depenen totalment d’aquest bus per a la seva mobilitat” i que a causa que no transita els dies festius ni els diumenges els veïns no poden sortir del barri.
En aquest punt, val la pena detenir-nos uns minuts i recalcar el realment vergonyós que resulta aquesta situació. Conversant amb una professora de primària que recordava l’època quan es va implementar aquesta línia, va comentar que sobretot la utilitzaven les veïnes que anaven a treballar de mestresses a les cases de les “senyores” de “Barcelona” i que no passava els diumenges perquè era el dia que elles tenien lliure. Paradoxes: La realitat ha canviat, per bé, però la xarxa d’autobusos contínua sent la mateixa o ha canviat molt poc.
En resposta a totes les queixes, la Consellera Esther Pérez va assenyalar que inclouria totes les demandes plantejades pels veïns sobre els problemes en la ubicació i condicions que tenen les parades així com les seves freqüències, per incloure-les en el pla de mobilitat que s’està treballant al barri amb la Taula de Mobilitat. Aquesta taula es va crear durant l’anterior gestió municipal i està conformada per entitats cíviques i veïnals.
Pérez, en una anterior intervenció també va informar que en el mes d’octubre alguns veïns van realitzar un seguiment a diverses línies de busos i que havien constatat per exemple l’augment de freqüència de la línia 37, que passa cada 13 minuts quan abans era de 30 minuts. Igualment van constatar la millora de la freqüència de la línia 109 als matins, encara que a les tardes manté la seva freqüència de 25 minuts.
Així mateix, va informar sobre un conveni que l’ajuntament ja va signar amb la TMB i que permetrà la instal·lació d’una màquina expenedora de bitllets de transport públic, que els veïns havien reclamat en l’anterior gestió municipal.
Sobre la sol·licitud de la colònia Santiveri va reconèixer que el problema del transport també afecta a aquesta zona i va informar que té previst reunir-se amb els veïns de Santiveri per aprofundir en el tema i buscar solucions.