Tot llest per l’entrada en funcionament de l’H16

La nova xarxa de bus de Barcelona, estrena el 15 de setembre, quatre noves línies: dos d’horitzontals (H14 i H16) i dos de verticals (V15 i V27). A Barcelona, hi circularan, donc13 de les 28 línies previstes i s’acostaran a l’equador el projecte.

L’única línia que no és nova perquè s’hi modifica el recorregut amb el qual es va posar en funcionament el novembre del 2013 és l’H16 Passeig de la Zona Franca-Fòrum. Aquesta substitueix les línies 9, 141 i el sector de la 41 entre la plaça Catalunya i la terminal del Cementiri de l’Est. 

Pel que fa al seu recorregut, en direcció al barri del Besos, la línia circularà pel carrer Floridablanca, creurà el centre de la ciutat i baixarà pel passeig de Lluís Companys i el carrer de Sardenya fins a enfilar el darrer tram paral•lel al mar per dins de la Vila Olímpica i la part baixa del Poblenou. El punt final serà l’avinguda de la Diagonal, tocant al Fòrum.

bus recorregut 1

En direcció a la Zona Franca, aquesta línia sortirà del Fòrum i anirà paral•lela al mar per dins del Poblenou i la Vila Olímpica. Després pujarà cap al centre de la ciutat i passarà per les places d’Urquinaona, de Catalunya i de la Universitat. Continuarà pel carrer de Sepúlveda fins a la plaça d’Espanya i per la GranVia de les Corts Catalanes fins al passeig dela Zona Franca, on acabarà el recorregut a la plaça del Nou.

bus recorregut 2

Es calcula que la freqüència de pas de l’H16 serà d’entre 7 i 8 minuts els dies feiners, cada 10 minuts els dissabtes i cada 12 minuts els festius

Substitució de la línia 9

El 15 de setembre, també deixarà de circular definitivament la línia 9. L’H16 fa un recorregut molt similar al de la línia 9, però amb dues diferències: d’una banda, allarga el recorregut per un dels extrems concretament des de la plaça de Catalunya fins a Sant Adrià de Besòs i, de l’altra, no circula per la GranVia en el tram entre la plaça d’Espanya i la plaça de Catalunya, sinó que ho fa pels carrers paral•lels de Sepúlveda (anada) i Floridablanca (tornada).

Una xarxa de notable

Segons un estudi realitzat per TMB, la valoració de la implantació de la Nova Xarxa de Bus dels usuaris és de 7,7 de mitjana. De fet, la nota més alta correspon a la línia horitzontal H12 (Gornal-Besòs/Verneda), que obté 8,1 punts, el màxim absolut en l’historial d’estudis de satisfacció.L’estudi també revela que les noves línies han incrementat un 16,3% el nombre de viatgers que abans no utilitzaven aquest servei. La posada en marxa de la nova fase suposa que uns 220.000 viatgers podran realitzar el desplaçament en línies d’altes prestacions de bus en dies feiners.

FES UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.