Corresponsabilització

La sostenibilitat del sistema és responsabilitat de tothom

Totes les persones juguen un paper determinant en el manteniment del seu estat de salut. És important incorporar hàbits de vida saludables. Aquesta Guia és un exercici de transparència que facilita la responsabilitat com a element de llibertat i autonomia dels individus.
Caldrà tenir present per part dels ciutadans els criteris d’actuació següents per tal de facilitar un bon ús dels serveis i les prestacions del sistema sanitari públic:

Respecte

  • Cal que respecteu les normes generals de funcionament dels centres i serveis.
  • És importat que siguem tots respectuosos amb els professionals, amb altres ciutadans i amb les instal·lacions i els serveis.

Col·laboració

  • És necessària la vostra col·laboració per tal de facilitar el compliment de les recomanacions, les indicacions i els tractaments establerts pels professionals. Els criteris de tractaments, ingressos i altes, venen condicionats per l’assoliment dels  objectius terapèutics plantejats i són responsabilitat dels professionals.

Ús responsable

És recomanable abans de qualsevol desplaçament contactar prèviament amb el 061 CatSalut Respon, que us informarà de la millor solució d’assistència per a la vostra situació

  • La utilització dels serveis d’urgència han d’estar condicionats per la sensació de gravetat de la malaltia. És recomanable abans de qualsevol desplaçament contactar prèviament amb el 061 CatSalut Respon, que us informarà de la millor solució d’assistència per a la vostra situació, i que seguiu les seves indicacions. Feu un ús responsable dels diferents nivells d’atenció urgent.
  • Un excés en la utilització dels serveis sense justificació dificulta o col·lapsa de manera innecessària el funcionament dels serveis de salut sense cap benefici per a ningú.

Informació, dades i documentació dels usuaris

  • Sempre que hi hagi una entitat o companyia responsable de cobrir la vostra assistència diferent del CatSalut, especialment en accidents de trànsit, laborals o esportius, informeu-ne oportunament i faciliteu les dades per tal de poder gestionar la cobertura de l’assistència de manera correcta. Tots som responsables de fer sostenible el sistema sanitari públic.
  • És responsabilitat vostra lliurar la documentació identificativa (TSI, documents identificatius, etc.) que permeti la vostra assistència en un entorn de seguretat clínica. L’ús enganyós o fraudulent de documentació personal pot donar lloc a actuacions legals.
  • És molt important que ens informeu de qualsevol modificació de les vostres dades personals, administratives i de localització (adreça, telèfons, etc.) per tal de facilitar una millor comunicació, en cas que sigui necessari.

Hores i assistència a visites

  • És necessari que respecteu els horaris de programació de les diferents activitats i actuacions per tal de facilitar entre tots un millor funcionament dels serveis.
  • Quan us sigui impossible assistir a una activitat o servei programat, heu d’avisar amb la màxima antelació possible, en benefici d’altres ciutadans.

Ús dels fàrmacs

  • És cabdal per a la vostra salut el compromís d’utilitzar els fàrmacs segons la dosi i la durada pautada i conservar correctament els medicaments, els productes sanitaris, els aparells ortoprotètics i les cadires de rodes. Emmagatzemar fàrmacs no millora la salut i ens perjudica a tots.
  • És favorable per a tots que els medicaments que no us heu acabat de prendre o que ja no feu servir els porteu als punts de recollida de les farmàcies, són residus, s’eliminen de manera segura i afavorim a tenir cura del medi.

Equip d’atenció a la ciutadania

CAP LA MARINA

FES UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.