La tuneladora encarregada de perforar el tram central de l’L9, que connecta la línia sud (Aeroport fins a Zona Universitària, passant per la Fira de Barcelona) i amb la nord (Can Zam fins a la Sagrera) ja ha reprès la seva activitat.
Es tracta d’un projecte que portava aturat una dècada, amb unes despeses acumulades en manteniment de 7,5 milions d’euros, i unes obres que costaran 926 milions d’euros (16 mil milions d’euros en total des de l’inici de construcció de l’L9).
La previsió del Govern és que les obres del túnel finalitzin el 2027 i que el tram central entri en funcionament el 2028. El vicepresident del govern de la Generalitat, Jordi Puigneró, ho celebrava assegurant que “és l’obra civil de Catalunya més important dels darrers 20 anys”.
Per la seva banda, la tinenta d’alcalde d’Urbanisme, Janet Sanz, lamentava “els 15 anys d’endarreriments” d’unes obres “tan necessàries i que tancaran una ferida oberta”.
Tots dos s’hi referien en el marc de la visita oficial al tram en obres el passat 15 de juny.
Malgrat que a la Marina no arriba l’L9, sí que podem arribar a través de l’estació de Can Tries-Gornal, que connecta els trams sud de l’L10 amb l’L9. Quan finalitzin les obres, podrem arribar a l’estació de Gorg, a Badalona, mitjançant l’L10, o a Can Zam, situada a Santa Coloma de Gramenet, agafant l’L9.