El petit comerç busca captar nous clients entre els treballadors de la zona industrial

    Redacció: Yohany Limpias.  Fotos: Agustín Forteza

    Des novembre, prop de mil treballadors del polígon industrial de La Marina poden gaudir d’un seguit de promocions que els comerciants locals els hi ofereixen en diversos productes i serveis com ara salut, lleure i restauració, estètica, roba i complements, més d’altres, mitjançant talonaris que les empreses els hi fan arribar. Les ofertes inclouen descomptes de fins el 15% en serveis i productes en promoció o per una compra mínima: de 10 euros quan s’arriba a 60 euros en una compra única, o de 5 euros a partir de 35 euros en una compra acumulada. A la campanya participen 63 comerços i fins a mil treballadors de set empreses: Airpharm, Equinix, Nexica, Santiveri, Sertram, Suez i Wala.
    L’objectiu principal és captar nous clients i dinamitzar els comerços locals i més petits, alhora que sensibilitzar i atraure persones que treballen a l’àrea industrial perquè facin ús del comerç de proximitat i coneguin el barri. Un altre objectiu important és aconseguir la implicació del teixit empresarial del polígon de la Zona Franca, tot treballant la responsabilitat social corporativa envers el territori més proper.

    La Placeta d’en Manu, un dels comerços que participa de la campanya.

     

    Uns dels sectors amb més possibilitats d’assolir resultats immediats amb aquest tipus d’iniciativa és eldels restauradors,que podran fidelitzar nous clients. Per ells s’han elaborat talonaris amb segells, que depenent de la quantitat de vegades que repeteixi el client, els permetrà accedir a un menú gratuït, per exemple. La campanya ha començat al novembre i tindrà una durada de sis mesos, fins a l’abril de 2019, quan s’avaluaran els resultats.

    La campanya: Un primer pas, petit, però significatiu
    Segons els organitzadors, a més de la l’Associació de Comerciants i les empreses que hi participen, hi estan implicats Barcelona Activa i el Districte de Sants Montjuïc. La campanya és un primer pas per acostar el dinamisme de la zona industrial i integrar-lo al centre neuràlgic de La Marina.
    La Meritxell Ribalta, tècnica de proximitat de Barcelona Activa, posa en valor el fet que malgrat ser un petit pas, és la primera acció conjunta de l’Administració, les empreses i els comerciants locals per posar en contacte els milers de treballadors que el barri rep a diari amb el comerç local i tots els serveis al seu abast. “Els comerciants han pensat promocions atractives pels treballadors i s’han generat molt bones expectatives per ambdues bandes. Com que els mil talonaris es van fer a petició de les empreses, hom espera bons resultats”, ha conclòs.
    Per la seva part, Carolina López, consellera de Comerç del districte de Sants-Montjuïc, afirma que l’acció va en la línia de reduir les desigualtats i generar el major nombre d’oportunitats possibles per a la gent que viu a La Marina. “Cal continuar generant mesures correctives de la desigualtat. En aquest sentit, la creació de la primera Taula d’Empreses ha estat important perquè ens ha permès portar a terme accions com aquesta i d’altres que s’estan pensant amb les mateixes empreses”, ha assegurat l’autoritat municipal.
    Xavi Garrido, membre de l’Associació de Comerciants, afegeix que la majoria dels associats n’estan satisfets. “És una cosa que reclamàvem de fa molt de temps i que calia fer perquè moltíssima gent ve només de pas. Com a autònoms que lluitem el dia a dia, aquest tipus d’accions són essencials per a nosaltres”. La Mei Marquès, membre de la directiva de l’Associació, fa costat en Garrido: “cal continuar en aquesta línia, treballant des de totes les bandes”, conclou.

    FES UN COMENTARI

    Please enter your comment!
    Please enter your name here

    Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.