La Generalitat i l’Ajuntament han anunciat aquest matí que reimpulsen el projecte per fer arribar l’L2 fins a Montjuïc, la Marina i el Parc Logístic. D’aquesta manera es desencalla una proposta que fa anys que està sobre la taula i que l’Ajuntament havia reclamat al govern recentment. Així ho han explicat aquest matí la consellera de Territori, Sílvia Paneque, i l’alcalde de Barcelona, Jaume Collboni, després d’una reunió al Saló de Cent de l’Ajuntament de Barcelona.
Actualment, l’L2 s’acaba a la parada del Paral·lel, però des del 2005 hi havia el projecte de connectar-la fins a l’altre costat de la muntanya a través d’un túnel de 6,3 quilòmetres que travessi Montjuïc. “Maragall ja demanava que el metro arribés a la muntanya olímpica pels Jocs”, ha recordat l’alcalde, que diu que és una “vella reivindicació” que tornen a posar sobre la taula.
“La forma més democràtica, eficient i ecològica de moure’s per la ciutat de Barcelona i la seva àrea metropolitana és el metro, i he fet el prec al president i al govern que no parin les màquines i que alguns projectes antics tornin a posar-se en marxa. A l’octubre s’han sumat més de 44 milions de passatgers al metro, un rècord històric de la capacitat. Però ha d’arribar més lluny com ara al barri de la Marina i a Montjuïc”.
Aquest perllongament que ara es reprèn permetrà connectar el centre de Barcelona amb tota l’oferta cultural i esportiva de Montjuïc —com ara l’Estadi Olímpic, el Palau Sant Jordi i el MNAC — i els barris de la Marina de Port i la Marina del Prat Vermell, la Fira de Barcelona i l’aeroport de manera més directa. “Són zones de potencial creixement i cal que projectes que havien estat fins ara en un calaix surtin i es posin en marxa de nou. Hi ha tres grans zones: els nous pavellons de la Fira, el nou barri que s’instal·larà entre Maria Cristina i el Paral·lel i l’expansió de la Marina del Prat Vermell, són motius per reprendre aquest projecte” ha dit l’alcalde.
“Entre 2006 i 2007 es van produir les aprovacions definitives d’estudis informatius per perllongar les línies que anaven des de Sant Antoni al Parc Logístic. El 2009 es va redactar el projecte constructiu de la solució de l’allargament del conjunt de tota la línia 2, però ja no es va arribar mai a aprovar”, ha declarat Paneque.
“Hem acordat donar l’ordre d’actualitzar el projecte constructiu i l’estudi d’impacte ambiental de tot el perllongament de la línia 2 de metro entre Sant Antoni i el Parc Logístic. Seran 6 quilòmetres d’estació que aniran per Poble Sec, el Museu d’Art Contemporani, l’INEF, a la Fira i al Parc Logístic”, ha afegit la consellera.
L’acord consisteix a licitar l’actualització dels projectes per perllongar la línia 2 del metro fins Montjuïc i el barri de la Marina, amb un cost de 4 milions i un termini de dos anys. És el pas previ per la posada en marxa de les obres.
Pel que fa a l’obra en si, no han donat una data d’inici. En canvi, sí que hi ha un cost aproximat de mil milions d’euros, el doble del que s’havia pressupostat ara fa quinze anys. És exactament el mateix projecte, és a dir, el mateix traçat.