Quinze estacions de la línia 9 del metro entraran en servei el primer semestre del 2016, tal com anunciava el passat dimecres el conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, Santi Vila. Un total de 20 quilòmetres que avui tenen tota la prioritat de la Generalitat de Catalunya per connectar diverses zones metropolitanes d’interès econòmic estratègic.
Si seguim aquest traçat, s’observa que entre Zona Universitària i l’aeroport hi ha 18 estacions, però no totes entraran en servei el 2016. El “Camp Nou”, “Eixample Nord” i “Ciutat Aeroportuària” quedaran aparcades i sense ús com a estació de parada. A més, el tram de l’L10 entre “Gornal” i “Zona Franca” tampoc no s’utilitzarà en els primers anys per a transports de passatgers, sinó com a ramal tècnic per als trens, que arribaran als tallers per un traçat elevat, en viaducte, a la Zona Franca. Fora de calendari, queda tot el llarg tram central de l’L9 entre “Zona Universitària” i la “Sagrera”.
La previsió actual , és que quan entri en servei el tram fins a l’aeroport, es transportin uns 23 milions de passatgers a l’any. Una xifra que quadriplica els 8 milions que utilitzen els dos ramals de l’L9-L10 que parteixen de Sagrega cap Can Zam i Gorg.
Fotografia: Dani Fernández