Els darrers mesos, el diari La Marina i Sants Montjuïc Ràdio han estrenat web, pàgina de Facebook i aplicacions per mòbil. Parlem amb els seus creadors sobre els salt qualitatiu que han suposat
MIQUEL VERA
El maig d’aquest any, la direcció de l’Associació de Mitjans de Comunicació Local (AMCL), l’ens sense ànim de lucre que tira endavant aquesta publicació i Sants Montjuïc Ràdio, la seva emissora germana, va decidir que calia renovar completament la oferta multimèdia. Va ser llavors quan es van posar en contacte amb l’Aran i en Man hon per tirar endavant la vital tasca de posar a l’ordre del dia els webs del diari i de la radio. Tal i com ens explica el propi Man-hon, la idea va ser “partir de cero, crear unes webs que s’adaptessin a uns mitjans amb tradició al barri segons les necessitats dels seus usuaris, lectors i oients”. El resultat final no podria ser millor, en pocs mesos la presencia a les xarxes socials de La Marina i de Sants Montjuïc Ràdio s’han disparat, les visites a les seves noves webs ha crescut un 300% i centenars de persones ja s’ha descarregat les seves Apps per a Smartphones.
A l’hora de repartir els mèrits d’aquest salt qualitatiu que ha permès millor la imatge del barri amb uns mitjans digitals propis moderns i eficaços cal destacar el treball incansable d’Aran Comín, el cap de multimèdia de l’AMCL. Ell ha estructurat les noves webs, que ofereixen un gran nombre de possibilitats que s’aniran aprofitant gradualment. Ara per ara, ja és possible veure algunes programes de Sants Montjuïc Ràdio en Streaming a través de web cam com l’Xtrems o el Freqüència Prohibida, segons Comín, “el projecte és que els webs es vagin millorant amb noves capacitats a mesura que hi hagi necessitats i projectes que les impulsin, el que tenim ara és la base, imagineu-vos fins a on podem arribar!”.
L’objectiu final d’aquest procés constant de millora es fer que les webs dels mitjans de l’AMCL es converteixin en eines útils per la vida al barri de Sants, Montjuic, la Marina i la Zona Franca, on s’hi puguin trobar mapes, telèfons d’interès, informacions d’última hora o una espai on els veïns i puguin penjar les seves queixes.
És en aquest camp on el diari La Marina tindrà un paper destacat, l’encarregada de l’edició on-line del mensual de la Zona Franca , la Raquel M. Martínez no fa ni un més que s’ha incorporat a la versió web de la publicació per potenciar-la al màxim. “La web de la Marina és el gran repte del 25è aniversari de la publicació, a portal disposem d’espai il·limitat i de capacitat per retransmetre actes en directe amb continguts propis que s’actualitzin constantment, dia a dia” tot i això Martínez ens reconeix que caldrà que els redactors s’adaptin a aquesta nova manera de funciona, però es mostra molt il·lusionada; “És el moment d’innovar, de treballar ràpid i de sorprendre els lectors de tota la vida i fer que se’n incorporin de nous”.
Un element que també ha suposat una gran millora per la repercussió dels mitjans de l’associació ha estat l’augment de la presencia del diari La Marina i de Sants Montjuïc Ràdio a les xarxes socials, principalment Facebook, que ha permès una major proximitat amb les inquietuds reals dels veïns, les veïnes i els comerciants del districte.
ELS PERFILS
Raquel M. Martínez
Ha estat l’última en incorporar-se als mitjans de l’AMCL. Està estudiant primer de periodisme a la UAB, però ja és l’encarregada d’un repte professional de primera magnitud, convertir La Marina Digital en el mitjà de referencia ‘on-line’ del districte de Sants-Montjuïc.
Man Hoh Tang
Té 20 anys i des de fa uns mesos està molt lligat a l’AMCL; dirigeix i presenta el programa revelació d’aquesta temporada, el “No hi ha qui t’aguanti”, a més troba temps per tirar endavant la revista “Young Catalunya” i és cap de màrqueting del diari La Marina i de Sants Montjuïc Ràdio.
Aran Comín
El nou director de continguts multimèdia de l’AMCL. Te gairebé 18 anys i ja està embarcat en múltiples projectes de comunicació a les ràdios locals de Matadepera, Begur i del districte de Sants-Montjuïc. També ha creat l’aplicació dels mitjans de l’associació així com les seves webs.