Continua el suport associatiu i veïnal a les famílies necessitades

El Banc d’Aliments, la Fagic i l’aportació i el voluntariat de veïns i comerciants ho fan possible

Voluntaris en la entrega d'aliments. Foto: Alejandro Flores

Y.L./E.P.

Vam anar el 29 de maig a l’Església Evangèlica Filadèlfia del barri de Plus Ultra, on es fa el repartiment d’aliments, i vam parlar amb la Luisa Montero i la Rosalia Fernández, membres del Grup d’Ajuda Social que ens expliquen l’organització i funcionament d’aquesta feina de voluntariat i bon veïnatge que ens ha deixat la crisi provocada pel COVID 19.

“Han vingut 180 famílies. Hem repartit 835 quilos de fruita i verdura, 145 pollastres frescos, 35 paquets per fer caldo i 120 hamburgueses de pollastre. Aquestes les han donades les carnisseries del barri i els pollastres el president de la (Federació d’Associacions Gitanes de Catalunya) FAGIC a títol personal, perquè és del barri. A les 6 del matí ja hi érem junt amb l’AAVV de La Vinya per muntar tot el parament, i a les nou amb la Unió d’Entitats La Marina i Can Clos. Fins a 22 voluntaris, i no se’ns ha acumulat la gent perquè hem repartit els aliments en tres torns d’una hora cada u”

Voluntaris entregant aliments. Foto: Alejandro Flores.

L’espai de l’església s’ha fet petit i a més s’ha d’obrir al culte. Però aviat, els dies 9 i 23 de juny, els aliments provinents del Banc d’Aliments es repartiran al local que la Unió d’Entitats té al Carrer de la Mare de Déu de Port, 367 perquè és un espai més gran. També hi ha moltes aportacions de caràcter privat, com la FAGIC, Interacció o Les Dones Gitanes o veïns i veïnes anònimes.

“El que més m’agrada d’aquest barri és que tot és inclusiu, avui mateix érem més de 12 dones, totes diverses, gitanes, paies, àrabs, negres, latines… i totes del barri de La Marina”.

La primera setmana van ser tres les famílies ateses amb aliments, i ha anat creixent el nombre a 30 i a 70 famílies en setmanes successives. Avui són 220 les persones que hi busquen ajut.

La Luisa té clar el drama social que s’està vivint i el que se’ns acosta. “Veig la situació nefasta, després de la notícia del tancament de Nissan i sabent que hi ha molts veïns afectats perquè treballen a empreses proveïdores, ho veig cada vegada més fosc… Molts dels que venen no eren famílies vulnerables, són noves. Abans del COVID no ho necessitaven, eren gent que treballava i ara es troben al carrer, sense ingressos i no poden pagar res. I a més els nens que tenien la targeta menjador, ara se’ls acaba i és una complicació més”.

I la Rosalia afegeix “Aquestes persones, al temps que reben els aliments els posem en contacte amb serveis socials on han d’anar per rebre ajuda més adient, perquè això que fem nosaltres és puntual. Encara que ja és la cinquena vegada que ho fem”.

La coordinació amb Serveis Socials no sempre és ràpida: algunes famílies no ho resolen a la primera entrevista i hi han de tornar a demanar aliments. Moltes famílies estan pendents de cobrar els ERTOS, i mai no han necessitat ajuda. El procediment és més lent del que ens pensàvem, però no hi ha dreceres.

FES UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.