Els aliments de tardor

Doncs ja som de ple en aquesta estació que ens deixa sense llum la major part de les hores, el dia cada dia és més curt i la manca de llum afecta a moltes persones , fent-les una mica més tristes i nostàlgiques i també una mica faltes d’energia. I per acabar-ho d’adobar, després ve l’hivern i el seu fred.

Una de les maneres que tenim d’afrontar aquesta manca de sol, és alimentar-nos amb productes que tenen colors que ens recorden l’estiu perquè és llavors quan s’han plantat. Vull dir :

La carabassa: Es un gran antioxidant ja que conté vitamina A, C i E i betacarotè (precursor de la vit.A). És una substància antioxidant que protegeix tots els teixits del cos de la degeneració causada per els radicals lliures. Es per això que també protegeix de les malalties degeneratives com les cardiopaties i els càncers de pulmó, bufeta, pròstata, colon, coll de l’úter, laringe i úter.

Protegeix la vista, sobre tot de les cataractes per que esta combinat amb el potassi (383mg/100g.), que controla la hipertensió. També es diurètica i laxant. Te l’avantatge de que es digereix molt fàcilment i aporta poques calories. Es pot introduir a la alimentació infantil molt aviat.

La pastanaga: N’hi ha tot l’any. És l’aliment més ric en Betacarotè.  Una pastanaga diària afavoreix la visió nocturna i la salut del nervi òptic. Ajuda  a prevenir el càncer de pulmó  i redueixen el nivell de colesterol. Beneficia la salut dels cabells, la vista  la pell i les mucoses. Al mastegar-la neteja les dents i estimula la secreció de saliva, que facilita la digestió. Es molt digestiva i en casos de  problemes de trastorns gàstrics, el puré de pastanagues es l’aliment ideal. També es molt rica en ferro. Com més fosc es el color més rica en betacarotè i aquest no es perd al coure-la.

El moniato: És una de les hortalisses més riques en tocoferol, un altre antioxidant. En anirà bé per no tenir arrugues. És molt bo per a la circulació cerebral, per tant per la memòria.

Es digereix molt bé i pel seu contingut en betacarotè , te les propietats per a la salut que els dos aliments anteriors.

FES UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada