Audiència Pública reivindicativa a Sants-Montjuïc

RAQUEL M. MARTÍNEZ|

Jordi Martí va atendre els veïns dels diferents barris durant tres hores incòmodes per a ell, amb constants referències a la situació del transport a la Marina i a Can Vies.

Més de cent trenta ciutadans de la Marina, encapçalats per l’Assemblea de La Marina (ZF) van assistir el passat dimarts divuit a l’Audiència Pública del Districte. Molts d’ells van arribar-hi en manifestació, tallant el trànsit, des del passeig de la Zona Franca. Els que no van poder entrar a la sala (per l’aforament) van quedar-se fora xiulant i protestant, fent-se sentir.

Durant l’Audència el Regidor per Sants-Montjuïc, Jordi Martí, va escoltar i respondre les reclamacions, queixes i demandes de veïns del districte.  A més, Martí va anunciar un Consell de barri a la Marina per al proper 10 d’abril.

El transport a la Marina, tema central

Diversos veïns dels barris de la Marina van intervenir per cridar l’atenció al Regidor, a qui van acusar de mentider, perquè encara no es noten les millores en transport anunciades fa tres setmanes. I és que continuen els grans intervals de pas de les línees 9, 37, 109 i 125. Jordi Martí va contestar amb les següent afirmacions: “sap greu que diguin que mentim (…) aquestes mesures –millores progressives- TMB les farà efectives a partir del 31 de març”.

El polític de CIU també va parlar sobre el seguit de negociacions  amb l’empresa de transport metropolità que s’estan duent a terme. Va incidir en el fet que es tracta d’una companyia pública que no es pot deixar caure, amb més de 540 milions d’euros de deute acumulat, una dada, segons ell “important per saber on estem”. Els veïns, indignats després de deu setmanes de mobilitzacions, van respondre diverses vegades amb esbroncades davant aquestes afirmacions.

La següent fase de la xarxa ortogonal d’autobusos, que substituirà el 9 per l’H14 a l’octubre també va ser motiu de queixa. Els veïns reclamen que no es toqui aquesta línea, la més utilitzada per connectar el barri amb el centre de la ciutat. Martí va referir-s’hi dient que “és difícil modificar una línea de la nova xarxa” i que l’H14 “ampliarà la capacitat i les prestacions del 9”, i a més es conservaran altres línees que en seran complementàries.

Respecte al metro, el Regidor va explicar: “nosaltres (per l’Ajuntament) no podem fer-hi inversions, ja que globalment la infraestructura és competència de la Generalitat”. Va anunciar la presència de representats del govern català al proper Consell de barri per a tractar el tema.

Can Vies, l’altre gran tema d’interès

L’altre gran tema de l’Audiència va ser el conflicte de Can Vies. TMB –empresa de la que és accionista amb un 51% l’Ajuntament de Barcelona- va interposar fa set anys una demanda per l’ocupació de l’edifici. Ara veïns de Sants reclamen la conservació de l’espai, que actua com a centre cívic i social del barri, oferint tota una sèrie de serveis  des de fa disset anys. El Regidor va recordar que aquestes activitats no estan dins de la normativa de serveis de la ciutat. Va referir-se també a la negativa dels representats de Can Vies per establir diàleg amb l’Ajuntament durant l’any anterior, per rebatre les acusacions de desinterès.

En aquest marc reivindicatiu, un representat de la CUP de Sants-Montjuïc –que no va rebre resposta- va plantejar al Regidor la possibilitat de presentar la seva dimissió; entre aplaudiments de gran part de la sala.

FES UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada