A debat la ruta del carril bici i les freqüències dels autobusos

Ahir, 11 de gener, es va realitzar la reunió de la Taula de Mobilitat a la seu de l’Associació de Veïns de San Cristófol. Van participar-hi entitats i associacions de veïns, així com persones a títol personal. La part tècnica va estar representada per funcionaris de TMB: Jordi Torrents, Miquel Salgado, Albert Gironella i Cristina Guell; també per la Direcció de Serveis de Mobilitat de l’Ajuntamet de Barcelona: Ivan Balmanya i Tomás de Castro.

Per part del Districte de Sants-Montjuïc van ser-hi presents el gerent, tècnics i la consellera Esther Pérez. També van assistir-hi els conselleres portaveus de districte del PP, CDC, ERC, C’s i CUP.

Durant la reunió es va explicar el pla de mobilitat urbana de la ciutat i els veïns i veïnes van consultar i plantejar les necessitats que persisteixen al barri respecte aquesta temàtica.

Sobre el carril bici es va informar que els eixos principals, tot i estar subjectes a modificacions, creuarien pel Passeig de la Zona Franca i els carrers del Foc, Ferrocarril, Mare de Déu de Port i Energia. Es té previst que les obres s’iniciïn aquest any i concloguin el 2017. 32 milions d’euros és la inversió calculada per concloure aquesta fase de la xarxa del carril bici a tota la ciutat.

En aquest punt hi va haver una insistència veïnal que el carril bici a construir contempli les futures modificacions que es proposen des de les associacions de veïns i altres entitats al Passeig de la Zona Franca.

Sobre la màquina expenedora de bitllets de bus, que va ser novament reclamada pels assistents, es va comunicar que només resta posar al dia els permisos de rigor perquè iniciï el seu funcionament, previst per al proper mes de febrer.

Sobre el bus llançadora, que davant la insistència veïnal es va aprovar en una sessió de consell de districte, consultat pel conseller del PSC Albert Deusedes, la consellera Esther Pérez ha explicat que, seguint el curs habitual de tramitació, es va elevar la demanda a l’Ajuntament de Barcelona a través de la secretària del districte i que la institució ha de comunicar a la TMB. Ha assenyalat també que s’ha de valorar si és convenient o no optar per un bus llançadora o si resulta més eficient establir busos que facin aquest servei de forma habitual.

Taula de Mobilitat

Entre els reclams veïnals persistents es va esmentar la millora de la freqüència del bus 13, actualment de 35 minuts, i les seves parades. Es va sol·licitar incrementar la freqüència en hores concretes: a més a més de les dificultats dels veïns que viuen al Polvorí i Can Clos, és difícil el trasllat diari que fan familiars dels nens de l’escola bressol de Can Clos que vénen des de Sant Antoni i altres indrets. Es va sol·licitar, també, aclarir en els panells informatius el recorregut d’aquest autobús, ja que la seva absència provoca confusió en els turistes. La TMB va aclarir que aquesta línia té un trànsit diari de 950 persones, sent novembre de l’any passat el seu màxim ús amb 1085 passatgers diaris. No obstant això, va assenyalar que es valorarà la seva millora en determinades horaris.

Alhora, van haver-hi reclams referents a les parades de d’autobusos en mal estat, les quals impedeixen l’ús de les rampes a les persones amb mobilitat reduïda i provoquen tot tipus d’accidents. Es va acordar que a través del districte s’escolliria un dia per valorar-les, una per una, entre els veïns i els tècnics de la TMB i solucionar els problemes que tinguin.

Un altre veí, Oriol Granados, va demandar millores a les vies d’accés i comunicació per a la Colònia Santiveri i la possibilitat que el carril bici els abasti.

Es va demanar també exigir explicacions a l’empresa que gestiona l’ús de les bicicletes pel seu mal servei al barri, ja que contínuament recull totes les bicicletes i les trasllada de lloc, deixant un servei precari.

Els veïns i veïnes també van reclamar establir un bus amb recorregut directe a la platja de la Barcelona i modificar les rutes d’altres línies. Entre les més debatudes estava la V3, tot i que la llista va ser extensa.

Referent a les millores en la freqüència d’alguns busos funcionaris de TMB van informar sobre les mateixes en dies laborables:

La línia H16 té una freqüència d’entre 7 – 8 minuts.

Al número 37 se li va incorporar un autobús més i la seva freqüència entre les 6 i 10 del matí és de 9 – 16 minuts; a la tarda, entre 15-17 minuts, i per la nit entre 14 – 19 minuts. Dissabte és de 17-18 minuts.

El 109 té una freqüència matinal de 8-13 minuts, mentre que per la tarda orbita entre els 13 i els 15 minuts.

Es va informar també que l’itinerari de les futures V1 i V5, que passaran pel barri, s’obrirà a la participació dels veïns i veïnes. El conseller de Convergència al districte, Sergi Sarri, va observar la necessitat de partir d’una proposta tècnica orientativa.

També és va informar de la Millora realitzada al carrer Cisell.

La propera reunió de la taula va ser acordada pel 22 de febrer a l’Associació de Veïns d’El Polvorí.

A sol·licitud del President de la Unió d’Entitats, Antonio Guillén, i d’altres veïns es determinarà un calendari i una metodologia de treball que defineixi la periodicitat de les reunions, si hi ha o no comissions de treball i qui les conformarien.

La Taula de Mobilitat del barri va ser creada, a petició veïnal, el juny de 2014, durant l’anterior gestió municipal. Aquesta és la seva quarta reunió en un intent per consensuar un pla de mobilitat integral per al barri.

FES UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada