MSC Cruceros sol·licita una concessió per construir una terminal de creuers al Port de Barcelona

L’estació marítima seria obra de l’arquitecte Ricardo Bofill

MSC Cruceros, el principal operador de creuers d’Europa i Sudamèrica, ha sol·licitat formalment una concessió al Port de Barcelona per tal de construir i gestionar una terminal de creuers, que estaria signada per l’arquitecte Ricardo Bofill. La sol·licitud de concessió és sobre un espai situat al moll Adossat i per un termini de 30 anys. El Port de Barcelona té previst iniciar el tràmit d’aquesta petició en breu.

Amb aquest projecte, MSC Cruceros planteja potenciar el seu percentatge de passatgers de port base, aquells que inicien i finalitzen el creuer a la capital catalana i que, per tant, fan una major aportació econòmica a la ciutat. Així, la companyia proposa que bona part dels creueristes que actualment només fan una escala d’un dia a la ciutat puguin esdevenir passatgers de port base gràcies a les instal·lacions que oferirà la nova terminal, que entraria en funcionament l’any 2021.

El Port de Barcelona, que l’any passat va rebre un total de 2,6 milions de creueristes, és el primer port de creuers d’Europa i de la Mediterrània i el quart port base mundial, després dels tres principals ports de Florida (EUA) que serveixen el Carib. Disposa de 6 terminals de creuers (4 al moll Adossat per a grans vaixells i 2 al World Trade Center per a embarcacions més petites) i una setena en construcció.

Consolidació del lideratge i sostenibilitat

L’estratègia de futur del Port de Barcelona en l’àmbit de creuers es basa en 3 eixos clau: reforçar el rol de port base i potenciar la transformació de passatgers d’escala (aquells que només passen unes hores a la ciutat) a creueristes de turnaround (aquells que fan una contribució més elevada a l’economia de l’entorn); atraure inversions dels grans operadors de creuers per fidelitzar la seva activitat a Barcelona; i impulsar el desenvolupament sostenible del sector, incentivant l’arribada dels vaixells més moderns i més eficients mediambientalment.

En concret, en matèria mediambiental, el Port de Barcelona està fent una aposta clara pel gas natural liquat (GNL) com a combustible alternatiu de mobilitat i a mig termini tindrà disponible tota la infraestructura per proveir GNL a vaixells (a més de a camions i a maquinària de terminal).

En termes quantitatius, en els darrers 8 anys el moviment de creueristes al Port de Barcelona s’ha mantingut estable (entorn als 2,5 milions de passatgers), amb un pes creixent dels passatgers de port base, que se situen en el 58% del total. Així, per als propers anys l’enclavament preveu consolidar el seu lideratge, amb una aposta clara per reforçar l’activitat de turnaround, que és el segment que aporta més valor a la societat. El Port de Barcelona també té previst el trasllat gradual de part de l’activitat de creuers del Moll de Barcelona al Moll Adossat.

Actualment, dels 4 grans grups de creuers que operen al món (Carnival Corporation, Royal Caribbean, MSC Cruceros i Norwegian Cruise Line), dos d’ells –els dos primers- han efectuat inversions directes al Port de Barcelona per consolidar-hi la seva activitat.

Sobre MSC

MSC Cruceros és el primer operador de creuers d’Europa i d’Amèrica del Sud, amb una flota de 13 vaixells de creuer en funcionament. És una empresa filial de MSC Group, segon operador de contenidors del món, amb una flota de 459 vaixells portacontenidors i una capacitat de transport superior als 2,3 milions de TEU (un TEU equival a un contenidor de 20 peus).

FES UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.