“El que ens diferencia d’altres comerços és que oferim una gran diversitat i un tracte personal”

ENTREVISTA A: ROSA GARCIA

Perfil: Rosa Garcia va començar com a comerciant del Mercat de la Marina amb una petita tenda de fruita. Uns temps després, es va decantar cap al món de l’herboristeria i la dietètica, una oferta que li ha permès estar mes de cinc anys de forma activa al mercat del barri. Des de fa set anys, també és presidenta de l’associació de comerciants del Mercat de la Marina, el cap visible dels comerciants, que s’encarrega de parlar amb el districte o amb la resta de comerços existents a la Marina.

Enguany es compleix el desè aniversari del Mercat de la Marina al centre del barri. Per això, el passat mes d’octubre els diversos comerciants van sortir al carrer per celebrar-ho. Quina experiència es va viure des del mercat?

Va ser fantàstic perquè vam tenir una afluència de gent que mai ens haguéssim esperat rebre. La gent va poder gaudir d’una festa plena de música i ball, acompanyada de la degustació de diverses tapes de disseny fetes per tots els comerciants.

Aquesta festa va ajudar a captar nous clients?

Precisament aquest era el nostre objectiu des d’un principi. Per això, vam voler fer un esforç tan gran emprant més hores de les habituals. Tot i que no vam fer una caixa important, també ho hem de veure com un benefici perquè a la llarga són noves persones les que es poden acostar i convertir-se en clients fidels.

Quins clients són els habituals a venir al mercat?

La gent gran és el col·lectiu que des de sempre ha apostat per nosaltres perquè oferim un tracte més personal i una gran diversitat d’opcions a l’hora d’escollir el producte. Això és el que ens diferencia dels supermercats i de les grans instal·lacions comercials.

Precisament, al costat del mercat trobem un supermercat. No el consideren, per tant, una competència?

En aquest cas, el supermercat és una tenda del mercat. Tot i que d’entrada sí que sembla que ens pugui perjudicar, realment oferim productes de forma diferent ja que ells només poden vendre en envasat, però mai al tall o a granel com fem nosaltres. Alhora, també ens afavoreix perquè pot oferir productes durant els dissabtes per la tarda i altres hores de la setmana en què nosaltres tenim tancat i, per tant, fer que els clients no s’hagin de desplaçar a altres equipaments comercials.

Per què creu que la gent jove els acosta tan apropar-se als mercats?

No ho sabem, però és possible que sigui a conseqüència de l’horari que tenim malgrat treballar tots els matins i tres dies a la setmana fins a les vuit. Per això, es podria estudiar no obrir tan aviat i així poder oferir servei fins les nou de la nit, hora en què s’omplen els supermercats.

És important captar clients, especialment en els temps que corren. La crisi també ha arribat a ser protagonista en aquest equipament?

Com a tots els llocs, també hem notat que les vendes han disminuït respecte anys anteriors. A més, cada cop ens veiem més perjudicats amb l’arribada de noves ofertes al barri que tenen horaris més extensibles que els nostres. Tot i així, és un barri en moviment, amb gent que li agrada estar aquí i per tant també comprar en els carrers de casa seva.

Heu pensat alguna iniciativa de cara al Nadal que ajudi a augmentar les vendes?

Ens hem plantejar de fer un sorteig amb vals i establir algun tant per cent de descompte, tot i que encara ho hem d’acabar d’estudiar. A més, sí que tenim previst obrir el diumenge 22 al matí i dilluns 23 de forma ininterrompuda.

 

 

 

 

 

FES UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada