Trobades amb el veïnat per recollir queixes i incidir en la millora del Servei de Neteja

El passat 8 de juny va tenir lloc el Consell de barri de La Marina de Port i La Marina del Prat Vermell, que per primer cop des de la pandèmia va celebrar-se de manera semipresencial a la sala Pepita Casanellas. L’acte va començar amb un petit resum del regidor del Districte, Marc Serra, qui va repassar la tendència a la baixa de la incidència del virus al barri, la Festa Major de La Marina i les seves activitats.

Després de la intervenció del Marc Serra, hom es van desgranar els temes principals de l’ordre del dia: la presentació del Centre d’Atenció Integral de Can Ferrero, el projecte de millora de la neteja urbana i el projecte Vila Veïna. Tots tres van tenir la seva importància al llarg de la tarda, però on es va posar més èmfasi fou a la neteja del barri, una qüestió recurrent en totes les trobades veïnals.

Pla de neteja del barri, un projecte molt desitjat pels veïns i veïnes de La Marina.

Als diversos espais de participació veïnal, sovint hom es reclama que les diferents mesures portades a terme per l’Ajuntament en el servei de neteja no han estat prou efectives en cap dels diferents barris de La Marina.

Per això, l’Ajuntament vol promoure un Pla de Neteja del barri, mesura que ja s’ha portat a terme en altres zones de la ciutat, per tal de millorar la situació. En aquest sentit, el Consell de barri va comptar amb la participació de Cristòbal Martínez, responsable de la direcció de neteja i recollida de residus de la Barcelona Oest (Sarrià, les Corts i Sants-Montjuïc).

El responsable va exposar que l’objectiu d’aquest Pla és reunir els veïns i veïnes per plantejar la millora de la neteja de manera conjunta, col·laborativa i participada. De fet, el que es pretén és que aquestes cites estiguin obertes a tothom, i que puguin participar tant entitats com representants polítics, veïns i veïnes, representants de la contracta de neteja i fins i tot integrants de Parcs i Jardins o altres empreses de manteniment.

La idea és organitzar reunions, unes tres o quatre en tota la zona, per recollir impressions concretes, siguin puntuals o de més envergadura, perquè es pugui fer un seguiment concret de totes les queixes i preocupacions. A partir del que resulti de les reunions amb el veïnat es farà un estudi i es prepararan les línies d’actuació per donar respostes “efectives”. La primera trobada ja té data, serà el 12 de juliol a la Sala Pepita Casanellas.

El veïnat demana reunions “efectives”

Fa un parell d’anys, els serveis de neteja també es van reunir amb el veïnat a la Casa del Rellotge per fer un recorregut conjunt pels carrers, assenyalant les incidències més importants. Abdó Florencio, de la Coordinadora de veïns i Comerciants, informa que el recorregut es va realitzar conjuntament amb els tècnics municipals, però tampoc no va tenir com a resultat cap actuació posterior.

Al Consell, van intervenir veïns i veïnes de diferents barris de La Marina per explicar casos concrets. Per exemple, l’Ana Maria, d’Estrelles Altes, va queixar-se de la brutícia que deixen els coloms al voltant dels blocs dels seus carrers. La Rosalia, presidenta de l’Associació de veïns i veïnes de Can Clos, va coincidir-hi, afegint que l’acumulació d’excrements d’aus als bancs impedeix asseure’s als veïns i veïnes.

Al Consell, però, també va haver-hi reflexions sobre l’incivisme. “Cal incidir-hi, per aconseguir l’objectiu de carrers nets i entorn acurat”. Però també coincideixen en què ni la natura ni la persistent manca d’educació poden servir d’excusa. “Si els coloms nien i fan les seves necessitats al mobiliari públic és un tema de deixadesa, de manca de neteja”. La Rosalia denuncia que al carrer Marbre el servei de neteja gairebé no passa, i que al pas de la plaça del Mig hi ha brossa i orins i els infants han de passar-hi cada dia per anar a l’escola.

“El servei de neteja no pot ser desigual als barris de Barcelona”

La frase és d’en Ventura, veí dels Jardins de la Mediterrània, que va tornar a reclamar una millor intervenció dels serveis de neteja a la zona. En aquest indret, des de fa molt de temps persisteix la denúncia d’incivisme per la brutícia i sobretot el soroll de les terrasses i bars. Tot i que els jardins s’han remodelat de nou, dignificant l’espai, s’ha intentat obrir-lo al conjunt del veïnat per convertir-lo en un lloc més familiar, veïns i comerciants persisteixen en la necessitat d’anar més enllà i revisar la concessió de llicències a bars i restaurants que incompleixen la normativa.

FES UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.