172 milions d’euros. La xifra de negoci del Port de Barcelona durant el 2019

D'esquerra a dreta. La sotsdirectora general d'Econòmic Financer del Port de Barcelona, Miriam Alaminos, la Presidenta del Port de Barcelona, Mercè Conesa, el Director General del Port de Barcelona, José Alberto Carbonell i la Sotsdirectora de Comunicació, Núria Burguera.

Redacció i fotografia: Vanesa Alemán

El passat divendres, 7 de febrer, el Port de Barcelona va presentar en una roda de premsa els resultats obtinguts de les exportacions i importacions de l’any 2019. La dada més significativa va estar que l’organització va tancar el passat exercici amb una xifra de negoci de 172 milions d’euros, dos menys que el 2018. El primer que va voler destacar la presidenta del Port de Barcelona, Mercè Conesa, és que “tot i que l’escenari global era preocupant, el port ha pogut mantenir els nivells del 2018, seguint una tendència i un creixement clar”. A més a més, també va explicar els reptes de futur com per exemple destinar recursos a projectes de lluita contra l’emergència climàtica amb el Pla d’Actuació d’Electrificació dels molls.

L’any passat, el Port de Barcelona va moure un total de 67,7 milions de tones de càrrega, una xifra molt semblant a la que va aconseguir l’any 2018 (67,8 tones). D’aquesta dada, uns 35 milions de tones corresponen al tràfic hinterland, és a dir, el comerç real de mercaderies. Pel que fa als automòbils, els contenidors i els sòlids a granel, la baixada va ser més significativa, un 4%, 3,2% i un 3,6% menys respectivament. Tot i això, el 2019 va ser el segon millor any pel transport de contenidors pel Port de Barcelona. D’altra banda, el panorama canvia molt quan es parla del transport de les persones. Un total de 4,6 milions de visitants van arribar a Barcelona pel port. D’aquest, uns 3,14 milions ho van fer en creuer i  1,49 milions a partir dels ferris, un 3% més respecte a 2018. A més a més, Barcelona va ser el port base del 56% dels creueristes, és a dir, aquelles persones que inicien i finalitzen el seu viatge al port de Barcelona.

Un element que cal tenir en compte és que Àsia és el principal origen i destinació de mercaderies intercanviades: un 42% de les exportacions i un 75% de les importacions es fan amb aquest continent, de les quals un 11% i un 42% respectivament consoliden la Xina com a principal soci comercial.

Altres destinacions importants en volum són Egipte, Turquia, Algèria o Aràbia Saudita.  Davant del panorama actual que estem vivint amb el brot de grip del coronavirus, el Director General del Port de Barcelona, José Alberto Carbonell, va aclarir que “els protocols a seguir són molt clars i que el control és molt rigurós a partir de les inspeccions”.

Clarament, en aquesta última dècada, el Port de Barcelona s’ha situat  com un dels més importants del món. Així ho va expressar la Presidenta del port qui va assegurar que “durant aquests 10 anys el port ha assolit una clara consolidació i un èxit absolut”. S’espera que les dades continuïn creixent mentre s’aconsegueix fer un “port sostenible” i compromès contra l’emergència climàtica.

FES UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada