La Marina FM apropa la ràdio a l’educació per cinquè any consecutiu

    “Per mi és tot un plaer i un honor estar als estudis de La Marina FM gravant els nostres programes”, deia emocionat el Joshua, alumne de cinquè de l’Escola SEAT, el dia que gravava el programa de ràdio amb els seus companys de classe. És la impressió de qui estima la ràdio i qui percep els mitjans de comunicació de barri com una cosa de tothom. És l’esperit de Ràdio a les Escoles i que, enguany, continua per la cinquena edició consecutiva.

    El projecte forma part de Caixa d’Eines, un programa que impulsa el Pla de Barris per vincular la creació cultural de les entitats de proximitat amb els centres educatius de la Marina i altres barris de la ciutat. La Bàscula, la Inefable, el Graner i més equipaments també impulsen els seus projectes a través de la música, el teatre i la dansa artística, respectivament.

    Enguany l’alumnat de cinquè de les escoles El Polvorí i SEAT, de sisè de l’Enric Granados i de secundària de l’Institut Lluis Domènech i Montaner, torna a les ones de La Marina FM (102.5) per fer de la ràdio la seva eina d’expressió i una manera d’aprendre la confiança en sí mateixos i la complicitat amb la resta de companys i companyes de classe. I arriben als estudis de gravació després d’haver treballat de valent per elaborar uns guions radiofònics que es podran sentir durant aquest maig, ja que s’emetran en directe per La Marina FM (102.5)

    El gener, quan començàvem el taller de Ràdio a les Escoles, els estudiants preguntaven com es transmetia la seva veu des dels micròfons fins als cotxes de tothom, i com era possible que existissin tants gèneres per transmetre informació. Ara, són ells mateixos qui s’han apoderat de la proximitat de la ràdio per fer sentir la seva veu.

    I quina feinada! Les notícies d’actualitat sobre el barri, el districte i la ciutat, les entrevistes a les persones treballadores dels centres educatius o les publicitats sobre màquines del tot rocambolesques, fruit de la imaginació i creativitat infantil. A més de seccions musicals que demostraven la diversitat cultural de l’alumnat de les nostres escoles i instituts, amb peces musicals pakistaneses, llatinoamericanes, catalanes i de la resta del món fan els continguts dels programes molt seductors.

    Els tutors i tutores, aquí, tenen un paper importantíssim. Són les guies que necessiten els talleristes per conèixer el grup i establir confiança amb la seva forma de funcionar. Perquè cada classe la formen alumnes ben diferents, i qui els coneixerà millor que la seva tutora a l’escola? Per això, el seu ajut ha servit per apropar el món radiofònic al llenguatge innocent i creatiu dels alumnes del taller. Acompanyeu-nos en aquesta aventura d’aprendre i compartir escoltant la nostra feina!

    Ara queda la recta final. S’apropa un mes en què podrem escoltar els gairebé 20 programes de ràdio. I com no, l’acte final amb la resta d’entitats i centres educatius, que enguany es farà en tres jornades, el 29, 30 i 31 de maig. Un espai on tots els estudiants compartiran amb la resta de companys d’altres centres educatius. Fem cultura, fem ràdio i fem barri!

    FES UN COMENTARI

    Please enter your comment!
    Please enter your name here

    Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.