Comunicat de l’Assemblea davant l’eliminació de la línia 37

Amb la implantació de la xarxa ortogonal de busos de Barcelona i amb la possible arribada del metro al nostre barri, es suprimirà l’autobús 37. No hi ha una data acordada, però serà aviat. La retirada d’aquesta línia suposa un empitjorament i un retrocés en el servei del transport públic, agreujant de forma significativa la seva insuficiència. Se’ns proposa la combinació de dues línies de la xarxa ortogonal (V3 + H10) o dues línies de la xarxa de metro (L10 + L5) com a alternativa per anar a l’Hospital Clínic, destacant la inexistència d’una garantia de reducció de temps de trajecte respecte el del 37 i la poca credibilitat de la segona alternativa per la falta d’una data concreta de l’arribada del metro a La Marina-Zona Franca.

Estem rotundament en contra de la supressió de la línia de bus 37, que estableix comunicació amb el CUAP Manso i l’Hospital Clínic, d’entre altres llocs igualment importants per al barri

Des de l’Assemblea 15M La Marina – Zona Franca, estem rotundament en contra de la supressió d’aquesta línia de bus, que estableix un important servei de comunicació al barri amb altres barris de Barcelona, la Plaça Espanya (per agafar el metro), una part del Polígon de la Zona Franca, el CAP Manso i l’Hospital Clínic, essent aquests dos últims llocs els dos centres mèdics més propers amb atenció d’urgències 24h. Per tal d’evitar aquesta situació, interpel·larem a l’Ajuntament de Barcelona i a l’empresa Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) per la seva responsabilitat en l’assumpte. Convocarem totes les mobilitzacions veïnals necessàries per un transport digne al barri, com ja hem estat fent en aquests últims anys.

Apostem per una ciutat amb transport públic ben comunicat, ràpid, a preus populars, accessible per a tothom. Per tant, creiem que el model de transport públic que se’ns està presentant com a alternativa a aquesta línia de bus es basa exclusivament en fer transbords, amb el cost de temps i d’incomoditat que hi comporta, especialment per la gent gran i les persones amb mobilitat reduïda. Per tant, considerem que la xarxa ortogonal de busos de Barcelona està majoritàriament pensada per millorar la orientació dels i les turistes de la ciutat i la rendibilitat econòmica de TMB, deixant de banda el servei que creiem que ha de donar el transport públic.

Sergio Gris, membre Assemblea 15M La Marina – Zona Franca.

1 COMENTARI

FES UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.