Molt soroll però poca acció

Després de setmanes d’especulació aclarim els dubtes sobre si arribarà o no la L9-L10 a La Marina, si s’obrirà una estació, com a mínim, per l’any 2016 o que passarà. De moment, no hi ha res pactat.

Davant d’aquesta situació els veïns i veïnes continuen reclamant la obertura de totes les parades. Antonio Guillén, president de la Unió d’entitats de La Marina, assegura que  “els veïns no esperen que s’obri només una de les tres o quatre parades. “Això és del tot insuficient”, reclama. A més, assegura que generaria divisions internes al barri. “Si s’obre Foneria és per la part més benestant del barri i si és a l’altre part afavoreix a la Fira. Nosaltres no l’hi donem suport a aquesta proposta.”

Els consellers portaveu del Districte de Sants-Montjuïc opinen davant l’esperada arribada del metro a La Marina

BComú- Esther Pérezesther perez

 

BComú no ha pactat cap proposta amb ERC. L’actual equip de govern municipal de BComú està fermament compromés en trobar la solució que permeti obrir, ni que sigui parcialment, el metro en el seu pas per La Marina-Zona Franca en cas que el nou Govern de la Generalitat continuí amb la negativa de l’anterior a finalitzar les obres. BComú ja ha dit que vol que s’obri, si més no parcialment, el tram de la L10 que passa pel barri i és en aquest sentit que està treballant, pressionant i buscant solucions. Ara bé, si finalment és la generalitat qui entoma el projecte de nou, no ho puc predir, sempre ens han dit que hauriem d’esperar al 2017 i sempre que hi hagin els recursos disponibles

ERC – Jordi Fexasfexas

Aquest és el primer cop que de manera formal la gestió municipal accepta aquest compromís perquè es solucioni parcialment el problema de mobilitat de La Marina. Esperem que aquest cop l’escepticisme s’acabi. Nosaltres no volem renunciar a cap de les tres parades. Esperem entaular acords i si això és no possible, en terminis del 2016, l’Ajuntament de Barcelona faria possible mínim una de les tres estacions. ERC proposa la de Foc- Cisell. Segons els tècnics per cada estació es necessita uns 40 milions d’euros. La parada del carrer Motors és la menys avançada, en canvi les altres estan més avançades i tenen un cost inferior per aquest motiu.

 

CiU- Sergi Sarrisergi sarri

La nostra voluntat segueix sent poder acordar mitjançant conveni conjuntament amb la Generalitat un pressupost concret per desbloquejar la L9/10 del Metro i poder avançar així la seva arribada a la Marina. Em sembla una quimera que una de les estacions de la Marina pugui estar funcionant el 2016. Tan de bo. Però sabent que primer ha de tancar-se un acord concret amb la Generalitat, que no hi és, i que primer ha d’haver-hi un període de proves extens (l’últim a l’aeroport té una durada d’1 any), sembla complicat. Així i tot, com sempre vam expressar, tal i com ens deia la Generalitat, abans del 2018 era complicat pensar en l’arribada el Metro a la Marina. Però cal no deixar de treballar-hi perquè aquell sigui l’horitzó més llunyà.

 

PSC- Albert Deusedesdeussedes

La Generalitat ha d’entendre que té una responsabilitat amb la ciutat de Barcelona i que la finalització de la L9-10, dels barris de La Marina és prioritari. L’Ajuntament no pot anar pagant tot el que ha de fer la Generalitat a la ciutat. No té sentit. Cada administració ha de mirar de responsabilitzar-se de les seves competències. Tècnicament no és possible que una de les parades a La Marina s’obri l’any 2016. Cal posar en marxa tot el tram sencer, amb les tres estacions alhora. Estem parlant d’uns 100 M€ d’inversió que són prioritaris i que la Generalitat ha de comprometre immediatament. El que no es pot fer és enganyar els veïns i dir-los que el 2016 podran tenir una estació en marxa.

 

PP – Josep Antonio Callejacalleja

Hem proposat i aprovat en els darrers anys vàries propostes similars,  per exemple al febrer vam presentar una proposició per instar al Parlament de Catalunya a dotar econòmicament als pressupostos del 2015 una partida de 70/80 milions per finalitzar el ramal de la línia -10 de metro i desencallar la posada en funcionament de 2 o 3 estacions, coincidint amb l´arribada de la L9 a l´aeroport. Sóc escèptic  envers l´obertura com a mínim d´una estació al 2016. L´obertura de la estació del carrer Foc la veiem clarament insuficient, com a mínim s´haurien d´obrir dos estacions. Es té que definir d´una vegada per part de la Generalitat el calendari.

 

Ciutadans – Angel Federico Laoangel lao

L’administració responsable de fer les inversions en el Metro es la Generalitat i des de Ciutadans exigim que s’executin les inversions compromeses amb el barri de La Marina. Per altra banda, estaríem disposats a que l’Ajuntament avancés part del finançament, sempre que la Generalitat es comprometés formalment a retornar aquestes inversions.

 

CUP – Maria Lluïsa Pahissa pahissa

Entitats i veïns de la Marina continuen ferms en el plantejament de no deixar passar cap metro per la Marina si no s’obren totes les parades. Les grans infraestructures continuen fent-se a esquenes de la ciutadania. A més, el conveni signat per Ada Colau amb el Mobile World Congress, vincula l’arribada de la línia L9 del metro a l’aeroport i a Fira Gran Via el 2016, coincidint amb el MWC.

1 COMENTARI

FES UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.