El Port de Barcelona ha inaugurat les noves instal·lacions del Servei d’Accés Unificat (SAU), que es trasllada a un espai preeminent a l’entrada de l’edifici Est del World Trade Center, on té la seu l’Autoritat Portuària de Barcelona. “El nou espai serà la porta d’entrada del Port de Barcelona per a empreses i ciutadans i ha estat dissenyat per adaptar-se als canvis que ha comportat l’ús creixent de l’administració electrònica”, ha apuntat el president del Port de Barcelona, Lluís Salvadó, en l’acte de presentació de l’espai.
El SAU és la cara visible del Port de Barcelona davant els usuaris, ja siguin empreses o ciutadans. És el Registre General de l’APB i la seu en la que s’han de realitzar la majoria de tràmits administratius, des de les autoritzacions d’accés i circulació al pagament de taxes i tarifes o l’acceptació de garanties, uns tràmits que cada vegada més es realitzen de forma telemàtica.
L’evolució cap a l’administració electrònica ha estat un dels elements essencials en el disseny del nou SAU del Port de Barcelona, que ha suposat una inversió de 150.000 euros. El servei s’ha pensat amb l’objectiu que cap tràmit dels que es fan a l’APB hagi de ser presencial i segueix un model d’oficina que permetrà transformar-la o adequar-la a les necessitats que vagin sorgint amb l’impuls de l’administració electrònica.
El SAU, però, no només gestiona tràmits sinó que també és el principal punt d’informació per als usuaris del port, treballant per oferir uns serveis útils i amables. Només aquest any 2022, el seu personal ja ha atés més de 16.000 trucades, ha tramitat més de 13.000 cobraments i ha gestionat 3.500 sol·licituds d’acreditacions d’accés al recinte portuari així com un miler d’autoritzacions de circulació de transports especials, entre d’altres gestions. “Aquest volum de feina dona una idea del servei i atenció que s’ofereix des d’aquestes instal·lacions”, ha apuntat Salvadó.
El nou SAU el formen 12 treballadors del Port de Barcelona, la meitat del mateix SAU però també professionals dels departaments de Compres i Serveis Generals, el que permetrà millorar els serveis que ofereix i fer-los més eficients. Aquesta capacitat per generar sinèrgies, així com un model d’oficina més accessible, amable i càlid, permetrà millorar l’experiència dels usuaris i treballadors i, en definitiva, dels serveis que s’hi presten.