Assemblea AMCL. Noves cares i nous reptes

Un espai per reivindicar els 40 anys d’història de l’associació, que, tot i patir durant el seu recorregut serioses dificultats, s’ha mantingut en peu fins avui en dia, gràcies a l’esforç i col·laboració altruista de moltes persones al llarg del camí.

L'assemblea d'associats reunits a l'Espai Veïnal Química. Alejandro Flores

El dissabte 12 d’abril, l’Espai Veïnal Química, seu del diari La Marina i la ràdio La Marina FM 102.5, va acollir una nova Assemblea General de l’Associació de Mitjans de Comunicació Local (AMCL), un espai de celebració anual en el qual l’entitat presenta un balanç de situació, alhora que es defineixen els objectius i línies d’actuació, davant els associats i col·laboradors.

Enguany, la finalitat de la trobada, principalment, era la renovació parcial de la Junta Directiva, així com la presentació d’alguns dels professionals de la comunicació que s’han incorporat a l’equip, després d’una etapa de canvis en l’estructura dels mitjans.

Entorn de les 11:00 hores va començar la reunió, amb la intervenció inicial de l’encara presidenta, Yohany L. Ayala. Després de la lectura de l’acta anterior, en el seu missatge de comiat va defensar: “Necessitem persones, projectes i complicitats que es quedin, que hi siguin, que s’hi impliquin. Que no només mirin, sinó que ajudin a actuar amb sentit i des de la base. Per això persistim. Per informar, cohesionar, connectar, dinamitzar, promocionar, facilitar, interpel·lar, reforçar, amplificar i democratitzar. Verbs que no són eslògans: són el nostre dia a dia”, va afirmar la presidenta sortint.

“Necessitem persones, projectes i complicitats que es quedin, que hi siguin, que s’hi impliquin. Que no només mirin, sinó que ajudin a actuar amb sentit i des de la base”

Seguidament, el tresorer Vicente Masip va informar respecte de la situació financera de l’entitat durant l’exercici 2024. La jornada havia iniciat a les 10 del matí, amb les fotografies d’equip i dels programes de la graella radiofònica, de la mà del soci i fotògraf Alejandro Flores.

El soci fundador de l’AMCL, Juan Antonio Reyes, va reivindicar els 40 anys d’història de l’associació, que, malgrat haver afrontat greus dificultats financeres i estructurals al llarg del seu recorregut, s’ha mantingut viva fins avui gràcies a l’esforç i a la col·laboració altruista de moltes persones. “Hem tingut dificultats immenses i mantenim una vocació de continuïtat. Però sempre ha estat així amb les coses que valen la pena”, va afirmar amb contundència.

L’assemblea també va servir per a presentar el nou tècnic de so de La Marina FM 102.5, José Luis Mateo, qui va oferir un llistat d’algunes de les innovacions i millores que s’han implementat durant els darrers mesos a la ràdio, com ara una unitat mòbil 4G i un nou transmissor mitjançant el qual s’ha aconseguit una millora substancial de la cobertura radiofònica.

“Per això persistim. Per informar, cohesionar, connectar, dinamitzar, promocionar, facilitar, interpel·lar, reforçar, amplificar i democratitzar. Verbs que no són eslògans: són el nostre dia a dia”, va afirmar la presidenta sortint.

De la mateixa manera, es van donar a conèixer altres nous col·laboradors dels mitjans, com ara els periodistes Alba Losada, Paula Solana, Germán Aranda i Magí Chavarria i l’historiador Carlos Suárez.

El darrer punt de la trobada era el referent a la renovació de la junta directiva. En el càrrec de president, va ser escollit el fins aleshores gerent, Juan Antonio Reyes, en substitució de Yohany L. Ayala. La funció de vicepresidenta serà exercida per Noemí Farré, sòcia i conductora del programa Tercera Era, mentre que Abdó Florencio, també soci i presentador de Comerç de Barri, serà el vicepresident segon.

Poc abans de les 13:00 hores, es tanca la sessió, donant així el tret de sortida a una nova etapa dels mitjans de la Marina.

Foto de família dels programes de La Marina FM (102.5). Alejandro Flores

FES UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.